واکنش کمیسیون اروپا به خروج احتمالی یونان از منطقه یورو

به گزارش بانیما، خبرنگاران: سخنگوی کمیسیون اروپا امروز دوشنبه در سخنانی در مورد خروج احتمالی یونان از منطقه یورو تأکید کرد که عضویت در منطقه یورو لغو نخواهد شد و این مسئله غیر قابل فسخ است.

واکنش کمیسیون اروپا به خروج احتمالی یونان از منطقه یورو

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ریانووستی، آنیکا بریدهاردت سخنگوی کمیسیون اروپا در امور اشتغال، رشد و سرمایه گذاری در واکنش به مسئله خروج احتمالی یونان از منطقه یورو توضیح داد: عضویت در منطقه یورو مسئله ای غیر قابل فسخ است.

بر اساس این گزارش وی از حدس در مورد انتخابات زودهنگام یونان که قرار است 25 ژانویه برگزار گردد خودداری کرد. نتایج این انتخابات تأثیر زیادی در سرنوشت سیاسی و مالی یونان خواهد داشت. پیروزی چپگراها می تواند سرآغازی برای خروج یونان از منطقه یورو باشد.

این حدس ها در حالی مطرح شده است که لیتوانی از ابتدای سال 2015 میلادی به عنوان نوزدهمین عضو به اتحادیه پولی مشترک اروپا پیوسته است. مجلس یونان در سومین دور رأی گیری نتوانست رئیس جمهور این کشور را انتخاب کند و این مسئله منجر به انحلال مجلس شده است. آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان اعلام نموده است که انتخابات زودرس 25 ژانویه برگزار خواهد شد.

بر اساس نظرسنجی های اجرا شده حزب مخالف سیریزا می تواند برنده انتخابات سراسری یونان گردد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4636

به "واکنش کمیسیون اروپا به خروج احتمالی یونان از منطقه یورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کمیسیون اروپا به خروج احتمالی یونان از منطقه یورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید