واکنش سازمان جهانی بهداشت به تعلیق یاری های آمریکا

به گزارش بانیما، تدروس ادهانوم در کنفرانسی خبری در ژنو سوئیس گفت: متاسفیم که رییس جمهوری آمریکا دستور داده تا یاری اقتصادی به سازمان جهانی بهداشت تعلیق گردد.

واکنش سازمان جهانی بهداشت به تعلیق یاری های آمریکا

به گزارش ایرنا به نقل از سی. ان. بی. سی، وی با ابراز امیدواری به لغو این دستور گفت که سازمان جهانی بهداشت در حال ارزیابی تاثیر تعلیق این یاری هاست.

ادهانوم گفت که ما سعی می کنیم که در همکاری با شرکایمان این شکاف [اقتصادی]را پر کنیم، اما از بیان جزئیات کوشش های این سازمان خودداری کرد.

ترامپ روز سه شنبه سازمان جهانی بهداشت را به عدم اتخاذ اقدامات کافی در مقابله با کرونا متهم کرد و گفت که یاری های سالیانه به این سازمان را تعلیق می نماید.

علاوه بر این، رییس جمهوری آمریکا این سازمان را به مخالفت با اعمال ممنوعیت سفر و فقدان شفافیت و همچنین اتکا به اطلاعات چین متهم کرد.

آمریکا سالانه 400 تا 500 میلیون دلار به سازمان جهانی بهداشت یاری می نماید که این مبلغ بخش کوچکی از بودجه 6 میلیاردی این سازمان در سال است.

اقدام ترامپ با مخالفت های زیادی خصوصا از سوی چین روبرو شده است.

جائو لی جیان سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین ضمن انتقاد از آمریکا به دلیل تعلیق یاری های اقتصادی به سازمان جهانی بهداشت گفت که این تصمیم آمریکا توانایی های سازمان بهداشت جهانی را تضعیف می نماید و به همکاری های بین المللی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا آسیب می رساند.

منبع: فرارو
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8917

به "واکنش سازمان جهانی بهداشت به تعلیق یاری های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سازمان جهانی بهداشت به تعلیق یاری های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید