واکنش به درخواست اماکن برای دریافت اطلاعات مسافران شیراز

به گزارش بانیما، معاون گردشگری درخواست پلیس امنیت از انجمن صنفی دفاتر خدماتی مسافرتی را برای در اختیار گذاشتن اطلاعات مسافران تور به مقصد شیراز، یکی از ضعف های نبود تشکل تخصصی در صنعت گردشگری و اجرا نشدن این دستورالعمل دانست و اظهار کرد: علت اتفاقی که اکنون اتفاق افتاده این است که ما تشکل حرفه ای نداریم که اگر این طور بود، هیچوقت نباید به اطلاعات شخصی افراد در دفاتر خدمات مسافرتی رجوع می شد.

واکنش به درخواست اماکن برای دریافت اطلاعات مسافران شیراز

از سفر با تور مسافرتی کانادا ارزان قیمت لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران، مرتضی رحمانی موحد - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان در نمایشگاه مطبوعات، گفت: ورود انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی به اطلاعات تورها مناسب نبوده و انجمن نباید این کار را انجام می داد، ولی اعلام کردند چاره ای ندارند! دفاتر خدمات مسافرتی مرجع متولی و دستگاه حاکمیتی خود را دارند و دستگاه های دیگر اگر اطلاعات و همکاری خاصی را احتیاج دارند، باید با دستگاه مسئول هماهنگ نمایند که قطعا در آن صورت ما به شکل پسندیده ای همکاری می کنیم. ولی اینکه تشکل ها تحت فشار و مرجع اجرای خواسته ها قرار گیرند، جزو سیاست های مورد قبول سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیست.

او اضافه نمود: ما اقدامات اداری خود را در این باره انجام می دهیم.

معاون گردشگری کشور همچنین گفت: تغییر نرخ سالانه هتل ها با توجه به تک رقمی شدن نرخ تورم در دستور کار است.

موحد درباره میزان درصد افزایش قیمت هتل ها برای سال آینده اظهار کرد: طبق مصوبه دولت، یک شاخص برای افزایش قیمت هتل ها وجود دارد که آن تورم است.

افزایش نرخ هتل ها برابر با نرخ تک رقمی تورم

وی اظهار کرد: تورم در حال حاضر تک رقمی شده، ولی تقاضای هتلداران کشور افزایش دورقمی نرخ ها است که ما هم اکنون در حال آنالیز این موضوع هستیم.

رحمانی موحد اضافه نمود: قرار بود جامعه هتلداران ایران پیشنهادهای خود را درباره درصد افزایش سالانه نرخ به صورت کتبی ارائه دهد که هنوز این کار را انجام نداده است. البته ما با هم تفاهم کرده ایم که به یک نرخ واحد برسیم.

ابلاغ دستورالعمل نحوه ایجاد فعالیت تشکل های حرفه ای

معاون گردشگری در ادامه از ابلاغ دستورالعمل نحوه ایجاد و فعالیت تشکل های حرفه ای اطلاع داد و تاکید نمود: این دستورالعمل نافی و در تضاد با تشکل های موجود نیست، اما در صورت درخواست ایجاد تشکل جدید، این دستورالعمل راهنما و مشمول آن درخواست خواهد شد.

وی اضافه نمود: هر تشکل حرفه ای از دستگاه متولی اش اجازه فعالیت دریافت می نماید، مثلا اگر آن تشکل در چارچوب قانون اصناف می گنجد باید اجازه فعالیت را از وزارت صنعت معدن و تجارت دریافت کند و اگر حوزه آن کار و امور اجتماعی است، باید از وزارت کار این اجازه را دریافت کند.

رحمانی موحد ادامه داد: اگر کسی می خواهد در صنعت گردشگری فعالیت حرفه ای انجام دهد، باید از دستگاه متولی این اجازه را دریافت کند. دولت پیشتر این قانون را مصوب کرده بود که باید برای آن دستور العملی نوشته می شد تا ضوابط آن تعیین گردد، اکنون با توجه به وجود طیف گسترده فعالان گردشگری بستر ایجاد تشکل حرفه ای فراهم شده است.

او سپس درباره تکلیف تشکل های موجود گفت: این تشکل ها فعالیت خود را همچنان ادامه می دهند، البته هتلدارها و جوامع تورگردان و راهنمایان تور از گذشته مجوزهای خود را از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دریافت کرده اند اما در حال حاضر فعالان بسیاری وجود دارند که تشکل واحدی ندارند و این دستورالعمل به انسجام آنها یاری خواهد نمود

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه بیان نمود: دستور العمل ماده 25 آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجه بندی تاسیسات گردشگری و نظارت بر آن سبب همبستگی صنعت گردشگری خواهد شد و از این پس هرکسی خواست فعالیت حرفه ای انجام دهد، در چنین بستری می تواند.

ارزیابی از انتصاب رییس جدید

معاون گردشگری با اشاره به انتصاب رئیس جدید در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: آن همه برآورد و حرف ها از سوی طیف های مختلف برای انتصاب رئیس متبوع خود خیلی کارآیی نداشت، چون فعالیت بانوان در بخش های مدیریتی و امور اجتماعی یکی از شعارهای رئیس محترم دولت بوده و این انتخاب در آن راستا انجام شد.

وی اضافه نمود: ایشان (زهرا احمدی پور) از سوابق و تجربیات دانشگاهی خوبی برخوردار است و رشته تحصیلی شان مرتبط با گردشگری است. با توجه به سوابقی که دارد، با جوامع محلی و روستایی آشنایی دارد و این شرایط در راستای یاری به توسعه صنعت گردشگری است.

او تاکید نمود: بنده و سایر معاونان این سازمان مصمم هستیم که ایشان را حمایت کنیم تا مرحله جدیدی از اجرای برنامه سازمان شروع گردد و آنچه که در سه سال گذشته برنامه ریزی و صورت گرفته، در مدت زمان باقی مانده از دولت یازدهم انجام گردد.

رحمانی موحد گفت: رییس جدید سازمان رویکرد خوبی برای همکاری با سایر دستگاه ها دارد که این یکی از خمیرمایه های پیشرفت محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6965

به "واکنش به درخواست اماکن برای دریافت اطلاعات مسافران شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش به درخواست اماکن برای دریافت اطلاعات مسافران شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید