واکنش آمریکا و انگلیس به درگیری ها در عدن

به گزارش بانیما، ایسنا نوشت: ایالات متحده نگرانی عمیق خود را نسبت به وقوع درگیری های شدید در شهر عدن یمن ابراز نموده و از تمامی طرف ها خواست تا به تشدید اوضاع انتها داده و از ریختن خون های بیشتر دست بردارند.

واکنش آمریکا و انگلیس به درگیری ها در عدن

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش القدس العربی، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان داشت که ایالات متحده از تمامی طرف ها می خواهد تا از تشدید اوضاع و ریختن خون های بیشتر دست برداشته و اختلافات را به وسیله گفت وگو حل و فصل نمایند.

وی ادامه داد، دودستگی های بیشتر و خشونت ها در داخل عدن تنها به افزایش رنج های ملت یمن و طولانی شدن مدت نزاع منجر خواهد شد.

از سوی دیگر، مایکل آرون، سفیر انگلیس در یمن خواستار توقف درگیری ها در شهر عدن واقع در جنوب یمن شد.

آرون در توئیتی با درخواست از طرف های درگیر در شهر عدن برای حل نزاع به وسیله تبادل نظر، ادامه داد: صدها غیرنظامی در خانه هایشان به دلیل این درگیری گیر افتاده اند. باید گفت وگوها انجام گردد و درگیری ها انتها یابد تا مردم بتوانند عید را به همراه خانواده هایشان در صلح سپری نمایند.

به همین دلیل، هانی بن بریک، معاون رئیس شورای انتقالی جنوب یمن در اشاره به نیروهای محافظتی ریاست جمهوری حامی دولت مستعفی یمن گفت: آنها متجاوز و ظالم هستند.

وی در توئیتی عنوان داشت: ما دست به تعدی و ظلم نزده ایم، بلکه به کمک ملت مظلوممان شتافتیم.

طبق گفته شاهدان عینی، درگیری های مسلحانه میان نیروهای حفاظتی ریاست جمهوری و نیروهای کمربند امنیتی حامی شورای انتقالی به محله های متعددی در شهر عدن کشیده شده و به یک جنگ خیابانی تبدیل شده است.

شاهدان عینی تأکید کردند که درگیری ها به منزل احمد المیسری، وزیر کشور دولت مستعفی و به اطراف فرودگاه بین المللی عدن در شرق این شهر نزدیک شده است و درگیری ها در اطراف فرودگاه منجر به تعلیق فعالیت در آن شده است. این درگیری ها چندین کشته و زخمی از جمله در میان غیرنظامیان بر جای گذاشته است که آمار آنها تعیین نیست.

این درگیری ها از زمانی شروع شد که بن بریک که نزدیک به امارات است، از حامیان خود و نیروهای حامی شورای انتقالی خواست تا به کاخ ریاست جمهوری یورش ببرند که دولت مستعفی آن را مقر خود قرار داده است. هدف آنها از این یورش، سقوط کاخ ریاست جمهوری دولت مستعفی بوده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4120

به "واکنش آمریکا و انگلیس به درگیری ها در عدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آمریکا و انگلیس به درگیری ها در عدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید