واکنش آلمان به تحریم های متقابل چین علیه اروپا

به گزارش بانیما، وزارت امور خارجه آلمان تحریم های متقابل چین علیه اتحادیه اروپا را اقدامی خودسرانه و غیر قابل درک بیان کرد.

واکنش آلمان به تحریم های متقابل چین علیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور پاییز 1400 اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، وزارت امور خارجه آلمان انتقاد شدیدی به تحریم های متقابل چین علیه بعضی شخصیت های اروپایی وارد نموده و آن را اقدامی خودسرانه و غیر قابل فهم ارزیابی کرد.

وزارت امور خارجه آلمان از چین خواست تحریم های خود علیه بعضی نمایندگان مجلس اروپا و دانشمندان این اتحادیه را لغو کند.

نیلز آنن، وزیر مشاور در امور خارجی آلمان در گفتگویی اقدام چین در این باره را خودسرانه و غیر قابل درک دانست.

تحریم های چین از جمله علیه ریچارد بوتیکوفر، از نمایندگان حزب سبز آلمان در مجلس اروپا و همچنین انستیتو آنالیز های چین مرکاتور و میچائیل گاهلر، نمایندگان حزب دموکرات مسیحی مجلس اروپا تصویب شده است.

آنن همچنین از تحریم های اروپا علیه چین حمایت نموده و گفت: اتحادیه اروپا در لیست تحریمی خود شخصیت هایی را قرار داده که مسئول نقض حقوق بشر سخت در این کشور هستند. اینکه چین در واکنش به این اقدام سفرها را برای نمایندگان مجلس اروپا ممنوع نموده غیر قابل درک است.

اتحادیه اروپا در اقدامی که به گفته رسانه های غربی در 32 سال اخیر بی سابقه بوده است، رسماً یک نهاد و 4 مقام چینی را به بهانه آنچه نقض حقوق بشر خوانده شده، تحریم کرد.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از یک دیپمات ارشد اروپایی گزارش داد که وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا با اعمال تحریم هایی علیه مقامات و نهادهای چینی موافقت نموده اند.

پس از انتشار گزارش رویترز، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در پیامی توئیتری بیان کرد که این اتحادیه یک نهاد و 4 مقام چینی را به دلیل نقض حقوق بشر تحریم می نماید.

به گفته رسانه های اروپایی، اتحادیه اروپا از سال 1989 -زمانی که این اتحادیه تحت عنوان اتحادیه مالی اروپا فعالیت می نموده است- هیچ تحریمی علیه چین وضع ننموده است و تحریم های امروز اولین تحریم های اتحادیه اروپا علیه چین طی 32 سال اخیر محسوب می شوند.

ساعتی پس از اعلام خبر تحریم یک نهاد و 4 مقام چینی از سوی اتحادیه اروپا، وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای از تحریم 4 نهاد و 10 شخص حقیقی اروپایی از جمله چند نماینده مجلس اروپا اطلاع داد.

وزارت امور خارجه چینی ساعتی پس از آن که اتحادیه اروپا رسماً خبر تحریم یک نهاد و 4 مقام چینی را بیان کرد، طی بیانیه ای گفت: در روز 22 مارس [دوم فروردین] اتحادیه اروپا تحریم های یکجانبه ای را بر مبنای دروغ ها و اطلاعات غلطی و به بهانه آنچه نقض حقوق بشر در استان سین کیانگ می خوانند، علیه اشخاص و نهادهای چینی وضع کرد. طرف اروپایی واقعیت ها را نادیده می گیرد، همه چیز را سیاه و سفید می بیند، در مقیاس وسیع در امور داخلی چین دخالت می نماید، آشکارا قوانین بین المللی و هنجارهای اساسی روابط بین الملل را نقض می نماید و به روابط چین-اتحادیه اروپا آسیب می زند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: چین قویاً با این اقدام اتحادیه اروپا مخالف است و آن را محکوم می نماید. عزم دولت چین در دفاع از حاکمیت ملی، امنیت و منافع کشور، استوار و تزلزل ناپذیر است. چین تصمیم گرفته است که 10 شخص و 4 نهاد اروپایی که آسیب جدی به حاکمیت و منافع چین وارد نموده و شرورانه اقدام به دروغ پراکنی و انتشار اطلاعات غلط [علیه چین] نموده اند را تحریم کند.

در بین اشخاص اروپایی که وزارت امور خارجه چین از تحریم آنها اطلاع داده است، نام 5 نماینده مجلس اروپا و نمایندگانی از مجلس های هلند، لیتوانی و بلژیک دیده می گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14926

به "واکنش آلمان به تحریم های متقابل چین علیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آلمان به تحریم های متقابل چین علیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید