هشدار هواشناسی ، برف، تگرگ و باران 2 روزه در 22 استان

به گزارش بانیما، سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای از بارش برف، باران، تگرگ و وزش بادهای شدید طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در 22 استان خبر و نسبت به آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه و خسارت ناشی از تگرگ هشدار داد.

هشدار هواشناسی ، برف، تگرگ و باران 2 روزه در 22 استان

به گزارش خبرنگاران، متن اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور به نقل از تسنیم به شرح زیر است:

اوایل روز دوشنبه 11 آذر ماه در استان های ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، کردستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان شاهد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در برخی مناطق رگبار تگرگ هستیم.

اردبیل، گیلان، مازندران و شرق گلستان نیز با بارش باران، وزش باد و کاهش 5 تا 7 درجه ای دما روبرو خواهند بود. بارش برف در ارتفاعات مرکزی البرز مرکزی پیش بینی می شود.

جنوب خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، اصفهان، غرب یزد و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران نیز در روز سه شنبه 12 آذر ماه شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهند بود.

در چهارمحال و بختیاری، دامنه های زاگرس در غرب اصفهان و خراسان شمالی نیز بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی به آبگرفتگی معابر عمومی، متلاطم شدن دریای خزر، احتمال برخورد صاعقه و خسارات ناشی از تگرگ، لغزندگی جاده های کوهستانی در اواخر روز سه شنبه هشدار داده است.

سازمان هواشناسی توصیه کرده از تردد غیرضروری به ویژه در جاده های مواصلاتی خارج از شهر و صعود به ارتفاعات خودداری شده و اقدامات لازم برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها انجام شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6406

به "هشدار هواشناسی ، برف، تگرگ و باران 2 روزه در 22 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی ، برف، تگرگ و باران 2 روزه در 22 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید