هزار نفر از اعضای داعش تسلیم ارتش افغانستان شدند

به گزارش بانیما، وزارت دفاع افغانستان با انتشار بیانیه ای از تسلیم شدن هزار نفر از اعضای داعش به ارتش این کشور خبر داده است.

هزار نفر از اعضای داعش تسلیم ارتش افغانستان شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که طی کمتر از یک ماه گذشته، حداقل هزار نفر از اعضای داعش تسلیم نیروهای ارتش شده اند.

وزارت دفاع افغانستان در بیانیه خود تاکید کرده است که پس از شکست داعش در ننگرهار حداقل 49 عضو این گروه تروریستی همراه با اعضای خانواده های شان به همراه 21 زن و 43 کودک دیگر که در مجموع 113 نفر می شوند در اچین ننگرهار تسلیم ارتش افغانستان شدند.

گفته شده فرایند تسلیم این نیروها به ارتش در ادامه فرایندی است که طی یک ماه گذشته همزمان با تضعیف داعش ادامه داشته است.

از سوی دیگر عطالله خوگیانی، سخنگوی استانداری ننگرهار افغانستان نیز اعلام کرده است که در جریان حملات و عملیات نظامی 45 روز گذشته در شهرستان اچین، دهها نفر از اعضای گروه تروریستی داعش کشته و یکهزار نفر از اعضای این گروه نیز با خانواده های خود به ارتش تسلیم شوند.

در همین ارتباط نیز گفته شده که با شکست داعش در مناطقی از ننگرهار، اکنون فرصت بازگشت خانواده های افغانستانی که در سال های گذشته و در جریان حمله و تسلط داعش، مجبور به فرار از منطقه شده بودند، با ایجاد پاسگاه های امنیتی فراهم شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6417

به "هزار نفر از اعضای داعش تسلیم ارتش افغانستان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزار نفر از اعضای داعش تسلیم ارتش افغانستان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید