هر دو مجلس روسیه با تمدید پیمان استارت نو موافقت کردند

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجلس سفلای روسیه امروز چهارشنبه تمدید 5 ساله پیمان استارت نو میان مسکو و واشنگتن را تصویب کرد.

هر دو مجلس روسیه با تمدید پیمان استارت نو موافقت کردند

به گزارش خبرگزاری رویترز، در فاصله زمانی کوتاهی، مجلس اعیان روسیه هم این پیمان را مورد تصویب قرار داد.

بر اساس اعلام خبرگزاری آسوشیتدپرس، مصوبه مذکور در هر دو مجلس روسیه یک روز پس از تماس تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن همتای آمریکایی وی روی داده است.

سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه ساعاتی پیش با استقبال از تصمیم دولت جدید واشنگتن برای تمدید 5 ساله پیمان هسته ای استارت نو، گفت: این درست ترین تصمیم ممکن بود که به نفع هر دو طرف نیز هست. اکنون برای مذاکرات دوجانبه عمیقتر پیرامون مسائل مربوط به ثبات راهبردی و تضمین امنیت کشورمان، وقت کافی داریم.

وی در ادامه اظهاراتش تاکید کرد که تمدید استارت نو مبتنی بر شروط روسیه اجرا شده و آمریکا هیچ پیش شرطی را مطرح نکرده است.

به گزارش خبرنگاران، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا قصد تمدید پیمان استارت نو که مهلت انقضای آن ماه فوریه امسال است را نداشت. در واقع، ترامپ مدعی بود که باید با پیوستن چین به میز مذاکرات هسته ای، این پیمان شکلی سه جانبه به خود بگیرد.

دولت روسیه از مدت ها پیش بر تمدید این پیمان بدون هیچ قید و شرط و تغییر تاکید کرده بود ولی دولت دونالد ترامپ مذاکره در این مورد را تا سال گذشته به تاخیر انداخت و در نهایت نیز چند دور مصاحبه بین مسکو و واشنگتن به نتیجه نرسید.

طبق این پیمان که در سال 2010 توسط باراک اوباما و دیمیتری مدودف، روسای جمهور وقت آمریکا و روسیه امضا شد، تعداد سلاح های هسته ای استراتژیک دو کشور به هزار و 550 مورد محدود می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14128

به "هر دو مجلس روسیه با تمدید پیمان استارت نو موافقت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر دو مجلس روسیه با تمدید پیمان استارت نو موافقت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید