نشست جمع بندی کری و اشتون در مسقط

به گزارش بانیما، خبرنگاران: وزیر امور خارجه آمریکا و هماهنگ کننده گروه 1+5 در مذاکرات با ایران قرار است در مسقط نشست جمع بندی برگزار نموده و پس از آن، کری عمان را به مقصد چین ترک خواهد نمود.

نشست جمع بندی کری و اشتون در مسقط

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و کاترین اشتون هماهنگ کننده گروه 1+5 با ایران قرار است در مسقط نشست جمع بندی (شام کاری) برگزار نموده و پس از آن، کری عمان را به مقصد چین ترک خواهد نمود.

مذاکرات سه جانبه محمد جواد ظریف و جان کری وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آمریکا و کاترین اشتون هماهنگ کننده کشورهای 1+5 که ظهر روز گذشته در مسقط شروع شد، امشب به انتها رسید.

مذاکرات دیروز در سکوت خبری برگزار گردید و چیزی از پشت درب های بسته به بیرون درز نکرد و تنها یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان، بود که در اظهاراتی کوتاه از وجود بعضی پیشرفت ها در مذاکرات اطلاع داد.

این مذاکرات احتمالا مهمترین نشستی خواهد بود که پیش از گفتگوهای نهایی در 18 نوامبر (27 آبان) - زمانی که هنوز مقامات ایرانی آن را تأیید ننموده اند - برگزار گردید و نتایج آن اهمیت زیادی در سرنوشت مذاکرات 10 ساله هسته ای کشورمان با قدرت های جهانی خواهد داشت.

یک مقام بلندپایه ایرانی در مصاحبه با خبرگزاری کیودوی ژاپن مذاکرات دو روزه میان ایران و گروه 1+5 در عمان درباره برنامه هسته ای تهران را سخت توصیف کرد که پیشرفت اندکی را نیز به همراه داشته است.

وی گفت: ما همچنان اختلافاتی درباره موضوعات اصلی داریم و پیشرفت اندکی در این دور از گفت وگوها داشتیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4093

به "نشست جمع بندی کری و اشتون در مسقط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست جمع بندی کری و اشتون در مسقط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید