نخستین سریال کرونایی به مرحله نگارش رسید

به گزارش بانیما، برادران محمودی (جمشید و نوید) نگارش فیلمنامه سریالی با موضوع کرونا را شروع کردند.

نخستین سریال کرونایی به مرحله نگارش رسید

به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، پیرو دستور دکتر علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما درخصوص ساخت سریال هایی با محتوای کرونا، مرکز سیما فیلم، نخستین سریال کرونایی را به مرحله نگارش درآورد.

ملک محمدی، مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم با بیان این مطلب گفت: این سریال که نگارش آن از اسفندماه شروع شده است، توسط برادران محمودی (جمشید و نوید) ساخته خواهد شد که پیش از این سریال های مخاطب پسندی مانند سایه بان را ساخته اند.

بهرنگ ملک محمدی درباره ساخت این مجموعه تلویزیونی گفت: با شروع شیوع ویروس کرونا در دنیا و تأثیراتی که بر زندگی و رفتار های اجتماعی تمامی ساکنان کره زمین گذاشته، ایده نوشتن برای ساخت سریالی با این موضوع همراه مصداق هایی مربوط به ایران مطرح شد و با تأکید رئیس سازمان در مورد پرداختن به ابعاد مختلف این مسئله، از اسفندماه سال گذشته نگارش آن توسط برادران محمودی شروع شد.

مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم با اشاره به مذاکرات فشرده تیم سازنده همدل با دکتر قاسمی، مدیر شبکه سلامت و رئیس شورای سیاستگذاری سلامت رسانه ملی گفت: با توجه به پیچیدگی های ویروس کرونا و ناشناخته بودن آن ضمن رصد دقیق رخدادها، مذاکره هایی با دوستان شورای سیاستگذاری سلامت داشتیم تا در ارائه اطلاعات دقیق و صحیح، در جهت درست گام برداریم.

ملک محمدی اظهار داشت: فضای سریال همدل که در دوران شیوع ویروس کرونا روی می دهد، روایت سه قصه موازی مربوط به یک پرستار، پسر یک تاجر و یک گروه جوان محقق است که خط سیر داستانی مربوط به کرونا را دنبال می نماید.

وی با اشاره به قصه این سریال که بیشتر در فضای بیمارستان جریان دارد، اظهار داشت: شخصیت های داستان بر اثر اتفاقاتی وارد فضای بیمارستان می شوند زاویه نگاهشان به مسائل تغییر می نماید و رویداد ها را از دریچه دیگری می بینند که این مسئله منجر به تغییراتی در تصمیمات آن ها برای انتخاب جهت زندگیشان می گردد.

مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم با بیان اینکه سریال همدل از سریال های الف فراوریی این مرکز است، تأکید کرد: سعی شده است فضا و حال و هوای این چندماه کشور در شرایط کرونایی را به تصویر کشیده گردد و از آنجا که هر روز ماهیت و شکل ابتلای این بیماری تغییر می نماید، گروه سازنده سریال در چند مرحله بعضی قسمت ها را بازنویسی نموده است.

ملک محمدی توضیح داد: در این چند ماه پس از شیوع کرونا در کشور، شاهد جانفشانی ها و از خودگذشتگی های بی شمار مدافعان سلامت بودیم و حماسه هایی را به چشم دیده ایم و همدل هم سعی نموده است تا بخشی از جانفشانی های کادر درمان و نظام بهداشت کشور را طی ماه های اخیر به تصویر درآورد.

وی تأکید کرد: همدلی مردم برای یاری به نیازمندان در دوران کرونا، تبدیل شدن مساجد به پایگاه هایی برای فراوری ماسک، دادن مهلت بیشتر مالکان به مستاجران برای پرداخت اجاره بها و هر آنچه که در چندماه گذشته از همدلی عاشقانه مردم دیدیم، انگیزه گروه را برای ساخت سریالی با این محتوا و مضمون دوچندان کرد.

ملک محمدی با بیان اینکه قرار است همدل در پانزده قسمت فراوری گردد، گفت: این سریال ان شاءالله اسفند روانه آنتن می گردد.

وی همچنین از فراوری مجموعه های نمایشی دیگری با موضوع کرونا اطلاع داد که در دستور کار قرار دارند که با تصویب و اجرایی شدن آن، اخبار و جزئیاتشان اعلام و منتشر خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11120

به "نخستین سریال کرونایی به مرحله نگارش رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین سریال کرونایی به مرحله نگارش رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید