موضع گیری هلند به اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، استیف بلاک وزیر خارجه هلند امروز دوشنبه در واکنش به اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران درباره کاهش یا توقف اجرای تعهدات برجامی ایران گفت: توافق هسته ای ایران باید متناسب با محتوای این پیمان مورد قضاوت قرار بگیرد.

موضع گیری هلند به اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید.

وزیر خارجه هلند در این خصوص گفت: بنابراین بسیار مهم است که به وسیله آژانس بین المللی انرژی اتمی مشخص گردد که آیا ایران همچنان به معیارهای این توافق پایبند است. لذا تا زمانیکه این پایبندی وجود داشته باشد، باید این توافق را حفظ کنیم.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در مجتمع هسته ای آب سنگین اراک برگزار گردید، گفت: ششم تیرماه (27 ژوئن) از مرز فراوری 300 کیلوگرم اورانیوم غنی شده عبور خواهیم کرد و علاوه بر آن، افزایش فراوری به شدت بالا خواهد رفت و ما بعد از عبور از 300 کیلوگرم، سرعت افزایش اورانیوم غنی شده با درجه پایین را از 3.67 درصد بیشتر خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگاران، اظهارات وزیر خارجه هلند در حالی بیان شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون 14 بار بر پایبندی ایران به توافق بین المللی برجام تصریح نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3066

به "موضع گیری هلند به اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری هلند به اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید