مهم نیست چه کسی رئیس جمهور آمریکا می شود، واشنگتن به دنبال به راه انداختن کارزار اطلاعاتی علیه برخی کشورها

به گزارش بانیما، سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه برای جمهوری اسلامی مهم نیست چه کسی رئیس جمهور آمریکا می شود، گفت: عادت آن هاست که کارزار ضداطلاعاتی را علیه برخی کشورها به راه بیندازند.

مهم نیست چه کسی رئیس جمهور آمریکا می شود، واشنگتن به دنبال به راه انداختن کارزار اطلاعاتی علیه برخی کشورها

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، جان راتکلیف، رئیس دستگاه اطلاعات ملی آمریکا چندی پیش به اتهام زنی علیه ایران پرداخت و کشورمان را به همراه روسیه و چین به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری کشورش متهم کرد. او گفت: چین، روسیه، ایران و عواملی دیگر تلاش می کنند تا با دخالت یا اثرگذاری در انتخابات آمریکا به اهداف خود دست یابند.

حمایت لاوروف از گفتگوی مستقیم ایران و آمریکا

این اظهارات راتکلیف در حالی بیان شد که ماه گذشته میلادی ویلیام اوانینا، رئیس مرکز ضدجاسوسی و امنیت ملی آمریکا نیز مدعی شده بود ایران، روسیه و چین تلاش خواهند کرد در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور مداخله کنند. وی بیان نمود: در این مرحله مخالفان در تلاش برای مداخله از راه ارتباطات خصوصی هستند و از این راه در انتخابات ریاست جمهوری و سایر مبارزات انتخاباتی و حتی نامزد ها و زیرساخت های انتخابات دخالت خواهند کرد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی و بین الملل گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران گفت: توهمات ایالات متحده را خیلی جدی نگیرید. تا روز انتخابات از این ادعاها زیاد خواهید شنید و عادت آن هاست که کارزار ضداطلاعاتی را علیه برخی کشورها به راه بیندازند. جمهوری اسلامی ایران اساساً به این موضوع اهمیت نمی دهد که چه کسی در آمریکا رئیس جمهور گردد.

وی اضافه نمود: جمهوری اسلامی واقعاً به سیاست داخلی آمریکا اهمیت نمی دهد. آنچه که در داخل آمریکا اتفاق می افتد، مربوط به مردم آمریکاست. موضوع مهم برای ما این است که ایالات متحده به تعهدات بین المللی خود عمل کند، از طغیانگری و گردنکشی دست بردارد. مهم تر از همه اینکه به حقوق ملت ایران احترام بگذارد و تمام خسارت هایی را که به جمهوری اسلامی زده است، جبران کند.

به گزارش خبرنگاران، آمریکا بار ها دیگر کشور ها را به نقض قوانین و تلاش برای اقدامات مخرب در حوزه سایبری متهم کرده است. این اتهام زنی ها به قبل از آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازمی گردد. در آن زمان واشنگتن، مسکو را به تلاش سایبری برای تأثیر گذاشتن بر نتیجه انتخابات سال 2016 متهم کرد. ادعا هایی که نه تنها در نتیجه تحقیقات دوساله بازرسان وزارت دادگستری آمریکا اثبات نشد، بلکه هیچ گاه از سوی روسیه نیز تأیید نشده است.

4033/پ

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11667

به "مهم نیست چه کسی رئیس جمهور آمریکا می شود، واشنگتن به دنبال به راه انداختن کارزار اطلاعاتی علیه برخی کشورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم نیست چه کسی رئیس جمهور آمریکا می شود، واشنگتن به دنبال به راه انداختن کارزار اطلاعاتی علیه برخی کشورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید