مسی هم به جنایت نژادپرستانه پلیس آمریکا واکنش نشان داد

به گزارش بانیما، فوق ستاره باشگاه بارسلونا با انتشار یک پست در فضای مجازی به حادثه قتل شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور واکنش نشان داد.

مسی هم به جنایت نژادپرستانه پلیس آمریکا واکنش نشان داد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نشریه اسپورت، حادثه کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست چهار پلیس سفیدپوست ایالت مینه سوتا بازتاب گسترده ای در سراسر جهان داشته و با واکنش های منفی فراوانی از سوی اهالی ورزش و خصوصاً فوتبال همراه بوده است.

به همین دلیل یک جنبش بین المللی برای مبارزه با نژادپرستی با عنوان بلک اوت تیوزدی هم در فضای مجازی شکل گرفته است که افراد و مشاهیر زیادی به آن پیوسته اند. یکی از آنها هم لیونل مسی، کاپیتان آرژانیتنی تیم فوتبال بارسلونا بوده است که به شکلی جالب به جنایت نژادپرستانه اخیر پلیس آمریکا واکنش نشان داده است.

مسی در صفحه شخصی خود پستی با یک تصویر کاملاً سیاه گذاشته و در زیر آن بدون نوشتن هیچ جمله ای از هشتگ های مرتبط با حادثه اخیر در آمریکا استفاده نموده است. در عرض کمتر از 15 دقیقه پست او از سوی نیم میلیون نفر پسندیده (لایک) شد و 15 ساعت بعد تعداد آنها به بیش از سه میلیون نفر رسید.

پیش از مسی ستاره های دیگری در جهانی فوتبال از جمله جیدون سانچو و اشرف حکیمی دو بازیکن تیم فوتبال بورسیا دورتموند و مارکوس تورام بازیکن تیم فوتبال مونشن گلادباخ و فرزند ستاره سابق تیم ملی فرانسه (لیلیان تورام) هم به شیوه های معنادار از جمله درج پیغام روی تی شرت های زیر پیراهن شان یا زانو زدن نمادین، اعتراض خود را نسبت به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا با جورج فلوید نشان دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10000

به "مسی هم به جنایت نژادپرستانه پلیس آمریکا واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسی هم به جنایت نژادپرستانه پلیس آمریکا واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید