مسدود بودن 2 هزار مرکز رای دهی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دلیل ناامنی

به گزارش بانیما، در حالی که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دلیل جریان داشتن گفت وگوهای صلح و افزایش ناامنی ها با ابهام روبروست کمیسیون انتخابات افغانستان نیز از مسدود بودن بیش از 2 هزار مرکز رای دهی در روز انتخابات اطلاع داد.

مسدود بودن 2 هزار مرکز رای دهی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دلیل ناامنی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالعزیز ابراهیمی سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان خاطرنشان کرد که در روز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 2 هزار و 12 مرکز رای دهی به دلیل تهدیدات امنیتی بسته خواهد بود.

وی به نقل از مقامات امنیتی گفت که این مراکز در مناطق پرتهدید قرار داشته و وضعیت امنیتی مطلوبی نیز ندارند از اینرو تامین امنیت این مراکز ممکن نیست.

پیش از این کمیسیون انتخابات 7 هزار و 385 مرکز رای دهی را برای برگزاری انتخابات مشخص نموده بود اما نهادهای امنیتی پس از آنالیز وضعیت این مناطق خاطرنشان کردند که تنها قادر به تامین امنیت 5 هزار و 373 مورد از این مراکز می باشند.

گزارش ها حاکی از آن است که بیشتر مراکز مسدود شده در ولایت های فراه، قندوز، هلمند، جوزجان، زابل و سرپل قرار دارند.

یوسف رشید رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه (فیفا) با انتقاد از این موضوع گفت: این رقم تکان دهنده است که سبب می گردد مردم از حق رای محروم شده و اصل عمومی بودن، همگانی بودن و عدالت در انتخابات نقض گردد.

پیش از این نیز بنیاد انتخابات شفاف افغانستان موسوم به تیفا با انتشار نتایج نظرسنجی درباره مشارکت مردمی در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان اعلام نموده بود که 57 درصد از واجدین شرایط رای دهی در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان نیز چندی پیش خاطرنشان کرد که روند انتخابات افغانستان در اختیار مردم این کشور قرار ندارد و ادامه داد بنابراین در شرایط کنونی مخالف برگزاری انتخابات است.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است 6 مهرماه برگزار گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4917

به "مسدود بودن 2 هزار مرکز رای دهی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دلیل ناامنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسدود بودن 2 هزار مرکز رای دهی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دلیل ناامنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید