مریخ نورد 2020 به زودی پرتاب می گردد

به گزارش بانیما، مریخ نورد 2020 ناسا برای آغاز مقدمات نهایی برای پرتاب به سیاره سرخ به فلوریدا وارد شده است.

مریخ نورد 2020 به زودی پرتاب می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، براساس انتشار آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL)، مریخ نورد 2020 ناسا برای شروع مقدمات نهایی برای پرتاب به سیاره سرخ به فلوریدا وارد شده است.

دو فروند هواپیمای باری C-17 Globemaster حامل مریخ نورد 2020 بودند و با رسیدن به محل پرتاب در فلوریدا بیش از 3 هزار و 700 کیلومتر را طی نموده اند.

جان مک نامی، مدیر پروژه مارس 2020 گفت: مریخ نورد ما اکنون خانه خود (آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا) را ترک نموده و به زودی شاهد صحنه پرتاب این کاوشگر به سمت مریخ خواهیم بود.

عملیات مونتاژ، آزمایش و راه اندازی برای مریخ نورد بعدی ناسا در ژانویه سال 2018 شروع شد و پس از آن مهندسان زیادی با کار روی آن، این مریخ نورد را آماده ارسال به سیاره سرخ نموده اند.

مارس 2020 پس از فرود به سطح مریخ در سال 2021 باید مسیرهای زیادی را بپیماید؛ سازندگان، آن را به دوربین های بسیار بهتری (با وضوح بالاتر و وسعت دید بیشتر) نسبت به نسخه های قبلی و یک رایانه اضافی برای قدرت بیشتر در پردازش تصاویر و تهیه نقشه ها و همچنین نرم افزاری پیشرفته تر برای پیمایش اتوماتیک سطح مریخ مجهز نموده اند.

به گزارش جی پلاس، پس از ماه ها مونتاژ نهایی و آزمایش های اضافی، مریخ 2020 باید در اواخر ژوئن برای زمان نهایی در آئروسل محصور گردد.

به گفته مهندسان ناسا، مریخ 2020 نمونه های سنگ و خاک را در لوله های بسته شده جمع آوری و ذخیره می نماید و علائم حیات میکروبی گذشته را جستجو می نماید، آب و هوا و زمین شناسی سیاره را معین می نماید و راه را برای اکتشافات انسانی هموار می نماید.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7422

به "مریخ نورد 2020 به زودی پرتاب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مریخ نورد 2020 به زودی پرتاب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید