لحظه ورود کووید 19 به سلول ثبت شد

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، گروهی از محققان برزیلی با استفاده از یک میکروسکوپ الکترونی قدرتمند لحظه ای که ویروس کووید 19 یک سلول را مبتلا می نماید را در چند تصویر ثبت نموده اند.

لحظه ورود کووید 19 به سلول ثبت شد

محققان بنیاد اوزوالد کروز در برزیل هنگام مطالعه شیوع تکثیر و گسترش ویروس کرونا این تصاویر جالب را ثبت نموده اند. در این تصاویر چند ذره از ویروس مرگبار دیده می شوند که سعی در ورود به سلول را دارند و در مرحله بعد این ذرات داخل سلول دیده می شوند.

محققان برای این منظور از ابزاری استفاده نموده اند که اشیا را یک تا 2 میلیون بار عظیم تر از اندازه نرمال شأن نشان می دهد و به این ترتیب توانسته اند داخل سلول و ویروس را به نمایش بگذارند. مهمترین عکس از میان 3 تصویر ثبت شده، لحظه ورود ویروس کووید 19 به سلول است.

به گفته محققان این مؤسسه، سلول های استفاده شده در این پژوهش به یک میمون سبز آفریقایی تعلق دارد و به انسان مربوط نیست. به طور معمول از سلول های کشت شده میمون سبز آفریقایی برای تست های آزمایشگاهی استفاده می گردد. علاوه بر آن محققان در این فرایند از سلول های ایزوله شده ای استفاده کردند که از گلو و بینی یک فرد مبتلا جمع آوری شده بود.

نقاط سیاهی که در تصاویر دیده می گردد ویروس SARS-CoV-2 است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8771

به "لحظه ورود کووید 19 به سلول ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لحظه ورود کووید 19 به سلول ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید