قیمت نفت آمریکا از رکورد 2 ساله خود بالاتر رفت

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در خاتمه معاملات روز آدینه درحالی که انتظار می رفت تداوم تعطیلی خط لوله انتقال نفت کانادا به آمریکا باعث کاهش عرضه در تاسیسات بزرگ ذخیره نفت این کشور گردد، قیمت نفت خام آمریکا به بالاترین مقدار خود در بیش از 2 سال اخیر رسید.

قیمت نفت آمریکا از رکورد 2 ساله خود بالاتر رفت

قیمت قراردادهای پیش خرید نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا (دابلیوتی آی) 93 سنت یا 1.6 درصد جهش داشت و به رقم 58.95 دلار برای هر بشکه رسید.

به علت تعطیلی شکرگزاری در آمریکا حجم معاملات کمتر بود.

قیمت بنچ مارک بین المللی نفت، برنت هم 31 سنت یا 0.49 درصد افزایش یافت و در 63.86 دلار برای هر بشکه تثبیت شد.

خط لوله کی استون شرکت ترنس کانادا با ظرفیت انتقال روزانه 590000 بشکه نفت خام، که میدان نفتی آلبرتای کانادا را به پالایشگاه های آمریکا منتقل می نماید از 16 نوامبر به علت نشت نفت در داکوتای جنوبی بسته شده است.

تعیین نیست که این خط لوله از چه زمانی فعالیت خود را از سر خواهد گرفت اما از آنجایی که بخش بزرگی از نفت خام کوشینگ اوکلاهاما توسط این خط لوله تامین می شد بسته ماندن آن به معنای این است که بشکه های نفت کمتری در انبارهای آمریکا ذخیره خواهد شد.

بازارهای نفت همچنین با کاهش فراوریات نفت اوپک، روسیه و چند فراورینماینده مهم دیگر از ژانویه، تقویت شده اند.

اعضای اوپک در 30 نوامبر دیدار می نمایند و انتظار می رود توافق خود برای کاهش فراوریات را فراتر از تاریخ انقضای آن که درحال حاضر مارچ 2018 است، تمدید نمایند. این درحالیست که روسیه نشانه های متفاوتی از حمایت و عدم حمایت از این توافق منتشر نموده است.

از سوی دیگر افزایش فراوریات آمریکا هم باعث محدود شدن افزایش قیمت نفت خام شده است. به لطف حفاران نفت شیل، فراوری آمریکا نسبت به اواسط 2016 با 15 درصد جهش به رکورد 9 و 66 میلیون بشکه در روز رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5811

به "قیمت نفت آمریکا از رکورد 2 ساله خود بالاتر رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت آمریکا از رکورد 2 ساله خود بالاتر رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید