فیس بوک به جمع تحریم کنندگان هواوی پیوست ، چالشی سخت در انتظار غول فناوری چین

به گزارش بانیما، فیس بوک بیان کرد که اجازه نخواهد داد هواوی برنامه های این شرکت را به شکل پیش نصب روی گوشی های هوشمند و جدید خود قرار دهد.

فیس بوک به جمع تحریم کنندگان هواوی پیوست ، چالشی سخت در انتظار غول فناوری چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اغلب شرکت های فراوری نماینده گوشی های هوشمند عادت دارند تعدادی برنامه را به شکل پیش نصب روی گوشی های جدیدی که وارد بازار می نمایند قرار دهند.

بین این برنامه ها شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک، واتس اپ و ... نیز وجود دارد. اکنون شرکت فیس بوک اعلام نموده این امکان را از هواوی سلب می نماید که برنامه های تحت پوشش این شرکت را به شکل پیش نصب ارائه دهد. این اقدام را می توان یکی از آخرین اقدامات شرکت های فناوری ایالات متحده برای محدود کردن فعالیت های شرکت چینی هواوی دانست.

البته در کنار این خبر ضروری است بدانید که صاحبان تلفن های همراه هواوی همچنان قادر به دانلود و استفاده از برنامه هایی نظیر واتس اپ، اینستاگرام و برنامه اصلی فیس بوک خواهند بود و همچنان به دریافت اطلاعات به وسیله فروشگاه گوگل پلی ادامه خواهند داد. درواقع این محدودیت فقط علیه خود شرکت اعمال شده و دیگر نمی تواند مثل برنامه های دیگر، به برنامه های مهم ارتباطی دسترسی داشته باشد.

ظاهرا فیس بوک نسبت به گوگل موضعی متقاوت اما مکمل را در پیش گرفته است. شرکت گوگل علی رغم مهلت 90 روزه که برای هواوی در نظر دارد، این شرکت را ملزم نموده که هر چه سریعتر فکری به حال سیستم عامل جایگزین اندروید داشته باشد.این در حالی است که فیس بوک محصولات خود را به طور کامل برای کاربران برند چینی هواوی محدود ننموده و اجازه داده آنان همچنان از گوگل پلی استفاده نمایند. شاید ظاهر این موضعی خوب به نظر برسد اما اما حرکت فیس بوک یک چالش بالقوه دیگر برای هواوی و نحوه ارائه برنامه های شخص ثالث مهم به مشتریان ایجاد می نماید، درواقع هواوی اکنون با این واقعیت رو به روست که باید هر چه سریعتر فکری برای فروشگاه برنامه های خود انجام دهد. از سوی دیگر فیس بوک نیز کاربران هواوی را فقط در گوگل پلی پذیرایی می نماید، بنابراین چالش هواوی و فیس بوک واقعا جدی است.

منبع: انتخاب
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3219

به "فیس بوک به جمع تحریم کنندگان هواوی پیوست ، چالشی سخت در انتظار غول فناوری چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک به جمع تحریم کنندگان هواوی پیوست ، چالشی سخت در انتظار غول فناوری چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید