شهرداران وابسته به حزب کرد در ترکیه بازداشت شدند

به گزارش بانیما، با یورش به شهرداری های مناطق جنوب شرق ترکیه که بیشتر وابسته به حزب کُردی دمکراتیک خلق ها هستند، چندین تن از شهرداران وابسته به این حزب را بازداشت کردند.

شهرداران وابسته به حزب کرد در ترکیه بازداشت شدند

شهردار

به گزارش پایگاه خبری تایم ترک در روز سه شنبه، در عملیات نیروهای امنیتی ترکیه علیه حزب دمکراتیک خلق ها (HDP)، جهان کارامان شهردار حکاری، عرفان ساری شهردار یوکسک اووا، سمیره نرگس و فرهاد کوت دو شهردار مشترک نصیبین و ییلدیز چتین شهردار شهر ارجیش در استان وان بازداشت شدند.

شهرهای حکاری و یوکسک اووا در مرز عراق و نصیبین در مرز سوریه و مقابل شهر قامیشلی در شمال شرقی ترین نقطه سوریه قرار دارند.

کرد دموکراتیک

حزب دمکراتیک خلق های ترکیه که در مجلس با 67 نماینده به طور قانونی حضور دارد، چند روز پیش در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، این اقدام ترکیه را نقض تمامی قراردادها و حقوق بین الملل خواند.

بنا به اطلاعیه منتشره از سوی این حزب، عملیات یاد شده دستاوردهای موجود در منطقه برای کردها را هدف قرار داده و عملیات علیه نیروهای دمکراتیک و روح همبستگی بین خلق ها است.

ترکیه

اطلاعیه با عنوان اینکه عملیات یاد شده همبستگی و آزادی گروه های یزدانی، سریانی، ترکمن، ارمنی، عرب و دیگر گروه ها را هدف خود قرار داده است، افزود: این یک جنگ غیرمآغاز است و یکی از اهداف عملیات بازکردن مجدد راه برای نیروهای تروریستی داعش می باشد.

ارتش ترکیه به همراه گروه های هم پیمان خود از چهارشنبه گذشته عملیاتی را با نام چشمه صلح به بهانه مبارزه با کردهای سوریه در شمال و شمال شرق این کشور که آنها را تروریست می خواند، آغاز کرده است.

اقدام ترکیه برای حمله به شمال سوریه به رغم مخالفت های گسترده منطقه ای و جهانی صورت گرفت.

کارشناسان سیاسی و شخصیت های مختلف در کشورهای جهان این اقدام ترکیه را ورود به باتلاق سوریه خوانده اند.

پیش تر ارتش ترکیه از سال 2016 میلادی در دو عملیات سپر فرات (3 شهریور 95 تا 9 فروردین 96) و شاخه زیتون (30 دی ماه 96 تا 4 فروردین 97) با همکاری گروه های مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را اشغال کرده بود.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5646

به "شهرداران وابسته به حزب کرد در ترکیه بازداشت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداران وابسته به حزب کرد در ترکیه بازداشت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید