سفر رئیس کتابخانه ملی و همراهان غیر متخصص به سنگاپور!

به گزارش بانیما، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در حالی این هفته برای شرکت در همایشی بین المللی راهی کشور سنگاپور می گردد که همراهان وی هیچ تخصصی درخصوص موضوع این همایش ندارند

سفر رئیس کتابخانه ملی و همراهان غیر متخصص به سنگاپور!

برای دیدن توسعه یافته ترین شهر آسیا، با تور سنگاپور همراه شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرنگاران، در هفته جاری رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای شرکت در همایشی بین المللی راهی کشور سنگاپور می گردد.

اشرف بروجردی به دعوت مسئولان برگزاری همایش مذکور به شرق آسیا می رود. محتوای همایش فوق درباره آینده پژوهی کتابخانه است. برگزاری چنین همایش هایی و حضور مسئولان کشورمان در آن امری بدیهی است و از آنجا که این حضور با دعوت بوده هزینه ای برای بیت المال ندارد؛ اما محل اشکال آنجاست که مقرر شده به همراه رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مدیرکل روابط عمومی و مشاور بین الملل این سازمان نیز در این سفر حضور داشته باشند.

گفتنی است از آنجا که تنها بروجردی به این همایش دعوت شده، دو نفر دیگر با هزینه بیت المال باید خانم رئیس را همراهی نمایند. جدا از این مسئله، در شرایطی این هزینه تراشی صورت می گیرد که عنوان و محتوای همایش نسبتی با تخصص دو همراه بروجردی ندارد. به عبارت دیگر حالا که بنا شده به نوعی از بیت المال خرج گردد حداقل از کارشناسان مرتبط دعوت به حضور می شد. ناظران می گویند حضور یک کارشناس کتابخانه و کتابداری می توانست مفید باشد.

به هرحال در شرایطی که کشور در تنگناهای مالی شدیدی واقع شده است و غالب سازمان ها و نهادها از کسری بودجه گله دارند تداوم چنین سفرهایی از سوی مسئولان محل سوال و انتقاد است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3237

به "سفر رئیس کتابخانه ملی و همراهان غیر متخصص به سنگاپور!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر رئیس کتابخانه ملی و همراهان غیر متخصص به سنگاپور!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید