سازمان جهانی بهداشت: آمریکا و برزیل هشدارهای اولیه شیوع کرونا را جدی نگرفتند

به گزارش بانیما، یک سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت ایالات متحده و برزیل درست از همان ابتدای همه گیری ویروس کووید-19 هشدارهای این سازمان را جدی نگرفتند.

سازمان جهانی بهداشت: آمریکا و برزیل هشدارهای اولیه شیوع کرونا را جدی نگرفتند

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارگارت هریس سخنگوی سازمان بهداشت دنیای گفت آمریکا و برزیل در توجه به هشدارها در مراحل ابتدایی همه گیری کرونا پیروز عمل نکردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با انتقادهای بسیاری به دلیل کوچک شمردن تهدید کرونا روبروست. گفته می گردد او فرصتهای طلایی اولیه برای مهار شیوع این ویروس در آمریکا را با سهل انگاری از دست داد. گزارشهای زیادی تایید می نماید که وی مدتها قبل از این که ویروس در آمریکا دیده گردد، در جریان خطرات آن قرار گرفته بود.

رئیس جمهور برزیل هم مانند همتای آمریکایی اش در مظان همین اتهامات واقع شده است. ژائیر بولسانورو بارها خطر این ویروس را کم اهمیت شمرده و آن را در حد آنفلونزا دانسته است. او بعد از بازگشت از آمریکا در ماه مارس و بعد از آن که تعیین شد 20 عضو هیأت اعزامی به کرونا مبتلا شده اند، همچنان به ملاقاتهای عمومی خود ادامه داد.

آمریکا بالاترین رقم ابتلا به ویروس کرونا را در دنیا دارد و تنها کشوری است که آمارش 7 رقمی شده است. طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به 80 هزار و 682 نفر رسیده و در مجموع ابتلای یک میلیون و 347 هزار و 881 نفر تایید شده است.

برزیل هم یکی از 10 کشوری است که بالاترین آمار ابتلا در دنیا را دارد. بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک تا به امروز بیش از 162 هزار و 500 مبتلا و 11 هزار مرگ در این کشور بر اثر کرونا ثبت شده که بر طبق اعلام سازمان دنیای بهداشت، برزیل را در صندلی هفتمین کشور درگیر با کرونا در دنیا قرار داده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8356

به "سازمان جهانی بهداشت: آمریکا و برزیل هشدارهای اولیه شیوع کرونا را جدی نگرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: آمریکا و برزیل هشدارهای اولیه شیوع کرونا را جدی نگرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید