روسیه تحریم های ضد آمریکا و کانادا را گسترش داد

به گزارش بانیما، خبرنگاران: وزارت خارجه روسیه روز گذشته گفت، مسکو تحریم های تلافی جویانه ضد آمریکا و کانادا را افزایش داده و فهرست مقام های کانادایی و آمریکایی که اجازه ورود به روسیه را ندارند گسترش داده است.

روسیه تحریم های ضد آمریکا و کانادا را گسترش داد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که بحران اوکراین موجب تشدید روابط غرب و روسیه شده و آمریکا و متحدانش در هفته های اخیر تحریم های سیاسی و مالی را ضد مقام ها و شرکت های روسی اعمال کرده اند، وزارت خارجه روسیه نیز از گسترش تحریم های تلافی جویانه ضد آمریکا و کانادا خبر داده است.

بر اساس این گزارش سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره تاکید نمود: تحریم ها به طور کلی روش کاری ما نیست ولی اقدامات غیر محبت آمیز، ما را مجبور می نماید تا پاسخ بدهیم. اکثر تحریم هایی که اخیرا توسط واشنگتن و اتاوا وضع شده از این قاعده مستثنی نیستند.

البته وزارت خارجه روسیه حاضر به انتشار اسامی مقام های آمریکایی و کانادایی که از این پس اجازه ورود به خاک این کشور را ندارند، نشده است. 28 آوریل دولت آمریکا صدور ویزا برای 7 مقام ارشد روسی نزدیک به پوتین را ممنوع خاطرنشان کرد و اموال و دارایی های این افراد را توقیف کرده است. آمریکا همچنین 17 شرکت روسی را نیز با تحریم مجازات کرده است. بهانه آمریکا برای اعمال تحریم ضد مقام های روسی عدم پایبندی مسکو به تعهدات خود برای کاهش تنش در شرق اوکراین اعلام شده است.

آمریکا در ماه مارس نیز تحریم هایی را ضد 31 مقام روسی و یک بانک این کشور اعمال کرده بود. کانادا نیز پس از اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود تحریم هایی را ضد مسکو اعمال کرده است. روسیه نیز در پاسخ به دور نخست تحریم های آمریکا، 11 مقام رسمی این کشور شامل جان مک کین سناتور و جان بوهنر رئیس کنگره را تحریم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: مسکو به دنبال اعمال تحریم های مشابه آمریکا و کانادا از لحاظ تعداد مقام های تحریم شده نیست و فهرست مقام های رسمی تحریم شده را نیز اعلام نمی نماید. ما مثل آمریکا و کانادا به دنبال راه اندازی نمایش نیستیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3747

به "روسیه تحریم های ضد آمریکا و کانادا را گسترش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه تحریم های ضد آمریکا و کانادا را گسترش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید