راه اندازی آزمایشگاه مرمت اشیای فرهنگی تاریخی در موزه تاریخ ساری

به گزارش بانیما، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از آماده سازی و تجهیز آزمایشگاه حفاظت و مرمت اشیای فرهنگی تاریخی در موزه تاریخ ساری (عمارت کلبادی) خبرداد.

راه اندازی آزمایشگاه مرمت اشیای فرهنگی تاریخی در موزه تاریخ ساری

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، سیف الله فرزانه امروز شنبه 23 دی 98 با اشاره به تدوین طرح محتوایی موزه تاریخ ساری، گفت: عملیات اجرایی راه اندازی آزمایشگاه مرمت آثار، بر اساس ضوابط فنی مصوب اداره کل موزه های کشور و با هدف آسیب شناسی، فن شناسی، مرمت، نگهداری و حفاظت علمی و عملی آثار فرهنگی، تاریخی شروع شد.

او با اشاره به تکمیل و تجهیز آزمایشگاه و اجرای برنامه هایی چون مستندسازی، تکمیل بانک جامع اطلاعات اموال فرهنگی تاریخی، مشخص اولویت های حفاظتی و مرمتی، انجام پژوهش های بنیادین و کاربردی در امر شناخت ویژگی های فنی آثار، گفت: شناخت، تجزیه و تحلیل فرآیند های فرسودگی و همچنین مواد مصرفی در امر مرمت و حفاظت و پژوهش در مشخص و تبیین روش های بهینه حفاظت و مرمت آثار از برنامه های مهم این اداره کل خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران اظهار داشت: اولین آزمایشگاه مرمت اشیای فرهنگی تاریخی استان، در موزه تاریخ ساری تا شهریور 99 به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5919

به "راه اندازی آزمایشگاه مرمت اشیای فرهنگی تاریخی در موزه تاریخ ساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی آزمایشگاه مرمت اشیای فرهنگی تاریخی در موزه تاریخ ساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید