دور دوم انتخابات شهرداری ها در فرانسه

به گزارش بانیما، آن ایدالگو سوسیالیست پیروز شد در دور دوم انتخابات شهرداری های فرانسه به عنوان شهردار پاریس مجدد انتخاب گردد.

دور دوم انتخابات شهرداری ها در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از شبکه خبری دویچه وله، حزب میانه روی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در حالی در این انتخابات ناکام مانده که این فرایند با رکورد پایین ترین شرکت کنندگان همراه بوده است.

ایدالگو در حالی پیروز شد در دوم انتخابات شهرداری ها به عنوان شهردار پاریس مجدد انتخاب گردد که رشیده داتی، رقیبش از حزب محافظه کار را مغلوب کرد؛ این انتخابات به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود. ایدالگو در 2014 به عنوان شهردار پاریس انتخاب شد و نخستین زنی است که در این سمت قرار گرفته است.

پیروزی این شهردار سوسیالیست به وی اجازه می دهد تا بر المپیک تابستانی 2024 نظارت داشته باشد. ایدالگو مورد حمایت حزب اکولوژی اروپا- سبزها است که در چند شهر عظیم با حمایت های زیادی روبرو بوده اند.

همچنین بر اساس نظرسنجی پس از انتخابات، انتظار می رود حزب سبزها و متحدان چپ گرایش در لیون و مارسی پیروز شوند و در رقابت برای شورای شهر بوردو پیشرو باشند.

عظیمترین پیروزی برای سبزها در شهر لیل واقع در شمال فرانسه بود که این حزب پیروز شد مارتین اوبری، وزیر سابق کابینه را که شهردار بود، کنار بزند.

حزب راست افراطی مارین لوپن نیز در شهر پرپینیان واقع در جنوب فرانسه مدعی پیروزی شد؛ این نخستین بار است که یک حزب ضد اتحادیه اروپا کنترل شهری را با جمعیت بیش از 100 هزار نفر از 1995 به دست می گیرد.

لوپن به عنوان اصلی ترین رقیب ماکرون در انتخابات آینده ریاست جمهوری فرانسه است که در 2022 برگزار می گردد.

انتخابات روز یکشنبه با پایین ترین حضور شرکت کنندگان همراه بود و تنها 40 درصد در آن شرکت کردند. مردم برای حضور در حوزه های رای گیری در عین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در دست داشتن اتوماتیک برای رای دادن، از ماسک استفاده نموده بودند.

نخستین دور انتخابات مارس و درست چند روز پیش از اعلام شرایط قرنطینه از سوی ماکرون برای جلوگیری از گسترش کرونا برگزار گردید. دور دوم قرار بود 22 مارس برگزار گردد اما به دلیل پاندمی کرونا به تعویق افتاد.

ماکرون نگرانی خود را بابت میزان بالای عدم مشارکت در این رای گیری اعلام نمود و لوپن گفت که این کاهش حضور شگفت انگیز است و ژان لوک ملانشون، سیاستمدار جناح چپی نیز اعلام نمود که این یک اعتصاب مدنی است.

حزب ماکرون در انتخابات شهرداری ها پیروز نشد آرای چشمگیری به دست بیاورد؛ این انتخابات برای رئیس جمهوری فرانسه آزمونی در مدت دو سال پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به شمار می رفت.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10434

به "دور دوم انتخابات شهرداری ها در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور دوم انتخابات شهرداری ها در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید