خبرنگاران هشدار وزیر بهداشت یمن نسبت به وقوع فاجعه عظیم در بیمارستان ها

به گزارش بانیما، تهران- خبرنگاران- وزیر بهداشت یمن هشدار داد؛ در صورتی که ائتلاف سعودی آمریکایی به جلوگیری از ورود نفتکش ها به بنادر این کشور ادامه دهند، بیمارستان های یمن قبرستان بیماران خواهند شد.

خبرنگاران هشدار وزیر بهداشت یمن نسبت به وقوع فاجعه عظیم در بیمارستان ها

به گزارش المسیره، طه متوکل روز آدینه گفت: توقف جزئی سه کارخانه فراوری اکسیژن به دلیل کمبود سوخت، زنگ خطر را به صدا در آورده است، مسأله ای که هزاران بیمار در بخش های مراقبت های ویژه را در بیمارستان ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی با خطر مرگ روبرو می نماید و مسؤولیت آن نیز بر عهده ائتلاف سعودی است.

وی اضافه نمود: تداوم محاصره و جلوگیری از ورود کشتی های حامل مشتقات نفتی، وضع سلامت مردم را بغرنج نموده است.

وزیر بهداشت یمن با بیان اینکه فقدان سوخت بر بخش های مختلف بهداشت و درمان این کشور تأثیر می گذارد، ادامه داد: جلوگیری از ورود مشتقات نفتی به معنای حکم اعدام صدها هزار بیمار است.

متوکل همچنین نسبت به توقف فعالیت بخش های مراقبت های ویژه، اورژانس و همچنین بخش های تشخیص و آزمایشگاهی به دلیل قطعی برق ابراز نگرانی و اظهار کرد: فقدان سوخت کافی، کوشش ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در بخش های قرنطینه استان های مختلف را ناکام خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه در صورت تداوم شرایط کنونی، فاجعه بهداشتی بزرگی در یمن به وقوع خواهد پیوست، از سازمان های حقوق بشری خواست تا به کشورهای ائتلاف سعودی فشار بیاورند تا آنها اجازه ورود کشتی های حامل سوخت و غذا را به بنادر یمن بدهند.

در همین ارتباط 30 بیمارستان و مرکز درمانی یمن با صدور بیانیه ای، ممانعت ائتلاف سعودی از ورود نفتکش ها به یمن را محکوم کردند و هشدار دادند که این اقدام، یمن را با فاجعه بهداشتی جدید روبرو می نماید.

شرکت ملی نفت یمن چندی پیش گفت؛ 15 کشتی حامل سوخت این کشور همچنان در توقیف ائتلاف سعودی واقع شده است.

عربستان در حالی مانع ورود فراورده های نفتی به یمن می گردد که این کشور بیش از پنج سال است که در محاصره و حمله همه جانبه ائتلاف سعودی بوده و اکنون با شیوع ویروس همه گیر کرونا، یمن در آستانه بحران انسانی واقع شده است به نحوی که سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی بارها در مورد ابتلای مردم این کشور به کرونا و کمبود تجهیزات پزشکی هشدار داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10372

به "خبرنگاران هشدار وزیر بهداشت یمن نسبت به وقوع فاجعه عظیم در بیمارستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار وزیر بهداشت یمن نسبت به وقوع فاجعه عظیم در بیمارستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید