خبرنگاران عید قربان 2 هزار و 206 راس دام در همدان معاینه شد

به گزارش بانیما، همدان- خبرنگاران- مدیرکل دامپزشکی همدان گفت: عید سعید قربان 2 هزارو 206 رأس دام زنده قبل از کشتار در این استان معاینه شد که در این بازرسی ها 92 کیلوگرم گوشت، 71 کبد، 217 ریه و 15 کلیه به علت آلودگی توسط بازرسان دامپزشکی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

خبرنگاران عید قربان 2 هزار و 206 راس دام در همدان معاینه شد

محنود رضا رسولی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: همزمان با عید قربان و انجام مراسم قربانی کردن دام در این روز، دامپزشکی استان همدان اقدام به اجرای پیروز طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی دام های قربانی مردم استان کرد.

وی گفت: با توجه به همزمانی عید قربان با شیوع بیماری ویروسی کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر ممنوعیت ذبح دام های قربانی در سطح معابر و منازل و لزوم کشتار در کشتارگاه های صنعتی، جایگاه های موقت عرضه و ذبح دام در سطح استان دایر نشد.

رسولی ادانه داد: از این رو شهروندان همدانی برای ذبح دام قربانی به میادین مجاز دام و کشتارگاه های صنعتی استان هدایت شدند.

مدیرکل دامپزشکی همدان گفت: به همین دلیل اداره کل دامپزشکی همدان با هماهنگی سایر ادارات و ارگان های ذیربط و تشکیل، آموزش، تجهیز و ساماندهی 10 گروه ثابت و 14 گروه سیار، با ترکیب 9 دامپزشک، 29 بازرس بهداشتی گوشت و 11 ناظر شرعی، فرایند نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام های قربانی شهروندان استان را انجام داد.

رسولی بیان کرد: در این بازرسی ها که در سطح استان انجام شد، 2 هزارو 206 رأس دام زنده قبل از کشتار معاینه شدند و 923 لاشه نیز مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11190

به "خبرنگاران عید قربان 2 هزار و 206 راس دام در همدان معاینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عید قربان 2 هزار و 206 راس دام در همدان معاینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید