خبرنگاران شناسایی 15 بیمار جدید مبتلا به کرونا در خوزستان

به گزارش بانیما، اهواز - خبرنگاران - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شناسایی 15 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا، تعداد مبتلایان به این ویروس در استان را 173 نفر اظهار داشت.

خبرنگاران شناسایی 15 بیمار جدید مبتلا به کرونا در خوزستان

به گزارش روز جمعه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، علی احسان پور با ارائه آمار بیماری کرونا در استان، گفت: از ابتدای اپیدمی تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 173 نفر رسیده و در 24 ساعت گذشته 15 بیمار جدید شناسایی شده که اقدامات لازم برای آنها در حال انجام است.

وی افزود: شهر اهواز با 9 بیمار جدید همچنان بالاترین آمار را در بین شهرستان های استان دارد و پنج بیمار بعدی مربوط به آبادان و یک بیمار مربوط به دزفول است.

احسان پور با اشاره به بهبود 79 نفر از بیماران مبتلا به استان افزود: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در اثر این بیماری نداشته ایم و تعداد بیماران فوت شده مربوط به بیماری کرونا همان 30 مورد روز گذشته است.

وی شرح داد: با توجه به اوج دریافت بروز بیماری در استان، تلاش کادر درمانی برای معالجه این بیماران افزایش یافته است و در حال حاضر 64 بیمار در مراکز درمانی منتخب استان بستری هستند.

بر اساس این گزارش، با احتساب آمار جدید مبتلایان به ویروس کرونا، تعداد بیماران در اهواز به 84نفر، آبادان 18 نفر و شوشتر 17 نفر، اندیمشک 16 نفر، دزفول هفت نفر، مسجد سلیمان چهار نفر، ماهشهر چهار نفر، بهبهان پنج نفر، شادگان سه نفر، هندیجان 2 نفر، امیدیه 2 نفر، شوش 2 نفر، اندیکا 2 نفر و باوی 2 نفر، همچنین شهرهای رامشیر، گتوند، خرمشهر، باغملک و کارون هر کدام یک نفر بیمار رسیده است.

فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ظهر روز 22 اسفند اعلام کرده است: تعداد بیماران کرونا در خوزستان به 158 نفر رسیده که از این تعداد 30 نفر (بیش از یک پنجم آنها) فوت کرده ، 59 نفر بهبود یافته و 69 نفر بستری هستند.

آنطور که احسانپور اعلام کرده: پیک بیماری کرونا در خوزستان از 20 اسفند آغاز شده و تا 26 اسفند ادامه دارد، در این روز 27 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا طی 24 ساعت در این استان به ثبت رسید.

بر اساس گزارش امروز رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا به امروز 11 هزار و 364 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 514 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و 529 نفر نیز بهبود یافته اند.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8079

به "خبرنگاران شناسایی 15 بیمار جدید مبتلا به کرونا در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شناسایی 15 بیمار جدید مبتلا به کرونا در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید