خبرنگاران بیمارستان امیرکبیر اراک مرکز دوم کرونا اعلام شد

به گزارش بانیما، اراک - خبرنگاران - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مرکز درمانی امیرکبیر اراک به علت تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستان امیر المومنین (سانتر اصلی کرونا)، به عنوان مرکز دوم کرونایی انتخاب شد.

خبرنگاران بیمارستان امیرکبیر اراک مرکز دوم کرونا اعلام شد

به گزارش شامگاه سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر سید محمد جمالیان اضافه کرد: متاسفانه از آغاز پیک چهارم کرونا و تاختن کرونای انگلیسی بیمارستان امیرالمومنین(ع) به سرعت تکمیل شد و از امروز 2 بخش از بیمارستان امیرکبیر در کنار سانتر اصلی خدمات درمانی به بیماران کرونایی ارائه می دهد.

وی تاکید کرد: 60 تخت بیمارستانی در مرکز درمانی امیرکبیر برای افراد کرونایی در نظر گرفته شده و چنانچه این فرایند (عادی انگاری و عدم توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی) افزایشی و ادامه دار باشد، باید تدابیر ویژه ای برای افزایش بیمارستان های سوم و چهارم نیز اندیشیده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شرایط خوبی پیش بینی نمی شود و به شدت از آینده نگران هستیم چرا که اگر این شرایط استمرار داشته باشد در آینده ای نه چندان دور تخت عادی برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی نخواهیم داشت.

جمالیان ادامه داد: 60درصد نمونه های بیماران سرپایی مثبت گزارش شده و بدون تردید پرسنل و کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک یک سال بی وقفه و بدون هیچ گونه استراحتی، در ارائه خدمت به مردم کوشا بودند که جای تقدیر دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امید است با تعامل و همکاری مردم و تقویت پتانسیل های موجود بتوانیم موج چهارم را به خوبی کنترل کنیم.

538 مورد ابتلای جدید به کرونا ویروس بر اساس آخرین یافته های آزمایشگاهی طی 24ساعت گذشته در استان مرکزی شناسایی شد.

480 نفر از بیماران جدید شناسایی شده نیز به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

با احتساب 538 مورد ابتلای جدید، تعداد موارد مبتلا به کرونا از زمان شیوع این ویروس تا به امروز به 41 هزار و 892 نفر رسید.

در 24 ساعت گذشته،3 مورد فوتی در اثر ابتلا به کرونا در استان مرکزی گزارش شد.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15139

به "خبرنگاران بیمارستان امیرکبیر اراک مرکز دوم کرونا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیمارستان امیرکبیر اراک مرکز دوم کرونا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید