خبرنگاران برخورد قانونی با 20 مورد زباله سوزی توسط محیط زیست ارومیه انجام شد

به گزارش بانیما، ارومیه- خبرنگاران- رییس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه با انتقاد از سوزاندن زباله های شهری گفت: طی یک سال گذشته برخورد قانونی با 20 مورد زباله سوزی توسط محیط زیست شهرستان در راستای جلوگیری از آلودگی هوا اجرا شده است.

خبرنگاران برخورد قانونی با 20 مورد زباله سوزی توسط محیط زیست ارومیه انجام شد

مختار خانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: زباله سوزی سلامت شهروندان و محیط زیست ارومیه را تهدید می نماید و با عاملان این موضوع برخورد قانونی می گردد.

وی ادامه داد: زباله سوزی در بخش هایی از شهر از جمله حاشیه کمربندی خاتم الانبیا (ص)، پایانه های کارگری صورت می گیرد و پیدا کردن عوامل زباله سوزی و مکان هایی که این اتفاق می افتد، از اولویت های گشت و پایش اداره حفاظت محیط زیست ارومیه است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه با اشاره به اینکه مطابق ماده 20 قانون هوای پاک هرگونه زباله سوزی در هوای آزاد ممنوع بوده و با خاطیان برخورد می گردد، اظهار کرد: در هر نقطه ای از شهر که زباله و ضایعات سوزی انجام گردد با خاطیان برخورد و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

خانی بیان نمود: زباله سوزی در شهر ارومیه به 2 صورت وجود دارد و بعضی اوقات عامل زباله سوزی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می گردد ولی گاهی اوقات کسانی که اقدام به این کار می نمایند، محل را ترک نموده و نشانی از خود نمی گذارند.

خانی افزود: زباله سوزی و ایجاد آلاینده های خطرناک و سمی به لحاظ اخلاقی بسیار ناپسند و به لحاظ قانونی مخالف صریح قانون بوده و در قانون مجازات شدیدی بر آن وضع شده است.

وی اضافه نمود: سوزاندن زباله ها موضوع جدیدی نیست بلکه سالها است این اتفاق رخ می دهد و لازم است تا برای جلوگیری از زباله سوزی و آتش زدن ضایعات، تفکیک زباله در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگاران سوزاندن ضایعات علاوه بر ایجاد آلودگی باعث ایجاد تغییرات آب و هوا و اثرات دیگر بر محیط زیست می گردد و گاهی خسارت های سنگینی را بر جای می گذارد.

آموزش و فرهنگ سازی از مواردی است که در این راستا باید به آن توجه اساسی گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13689

به "خبرنگاران برخورد قانونی با 20 مورد زباله سوزی توسط محیط زیست ارومیه انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برخورد قانونی با 20 مورد زباله سوزی توسط محیط زیست ارومیه انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید