حمایت حزب کارگر انگلیس از برگزاری انتخابات زودهنگام

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس بیان کرد که این حزب با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت می نماید.

حمایت حزب کارگر انگلیس از برگزاری انتخابات زودهنگام

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

هم زمان با موافقت اتحادیه اروپا با تمدید مهلت انگلیس برای خروج از این اتحادیه (برگزیت)، بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور کوشش می نماید که انتخابات زودهنگام را در اواسط ماه دسامبر و پیش از تعطیلات کریسمس برکزار کند.

آخرین کوشش جانسون برای دریافت رای مجلس، دیروز دوشنبه با عدم حضور حزب کارگر در رای گیری مغلوب شد و او امروز سه شنبه 29 اکتبر بار دیگر برگزاری انتخابات زودهنگام را به رای می گذارد.

با وجود اعلام کوربین در حمایت از برگزاری چنین انتخاباتی او به صراحت نگفته است که از طرح دولت برای برگزاری انتخابات در روز 12 دسامبر حمایت خواهد نمود.

حزب لیبرال دموکرات و حزب ملی اسکاتلند (SNP) با اتنخابات زودرس موافقند اما تاریخ نهم دسامبر را برای برگزاری انتخابات پیشنهاد نموده اند.

انگلیس قرار بود تا روز پنج شنبه 31 اکتبر با توافق یا بدون آن از اتحادیه اروپا خارج گردد اما این اتحادیه اظهار داشت که 27 عضو آن با تمدید مهلت بریتانیا به مدت سه ماه (تا آخر ژانویه) موافقت نموده اند.

تقریبا تمام کوشش های بوریس جانسون برای جلب رای مجلس در زمینه برگزیت و توافق با اتحادیه مغلوب شده و او می خواهد با برگزاری انتخابات وضعیت برگزیت در مجلس را از بن بست خارج کند.

او که بدون انتخابات عمومی و در پی کناره گیری ترزا می ، نخست وزیر قبلی، به قدرت رسید با برگزاری انتخابات به دنبال جلب حمایت عمومی از خود و سیاست هایش در ارتباط با برگزیت است.

جانسون با این وعده به رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیری بریتانیا رسید که بدون اما و اگر این کشور را در مهلت معین شده قبلی (31 اکتبر) از اتحادیه خارج کند.

اما شکست های پیاپی او در جلب حمایت مجلس باعث شد او نتواند به این وعده عمل کند و با وجود مخالفتش با تمدید مهلت برگزیت، تن به خواسته اکثریت مجلس دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5315

به "حمایت حزب کارگر انگلیس از برگزاری انتخابات زودهنگام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت حزب کارگر انگلیس از برگزاری انتخابات زودهنگام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید