حجم مبادلات ایران وایتالیا افزایش می یابد

به گزارش بانیما، خبرنگاران: رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا با بیان اینکه تا پیش از این رایزنان بازرگانی کشور در سفارتخانه بیشتر سیاسی بودند تا مالی ،گفت: هم اکنون حجم مبادلات تجاری ایران با ایتالیا یک میلیارد و 200 میلیون دلار است.

حجم مبادلات ایران وایتالیا افزایش می یابد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، احمد پورفلاح با اشاره به اینکه ایتالیا تنها کشور اروپایی است که تراز تجاری ایران با آن مثبت است، اظهارداشت: ایتالیا در صنایع نساجی و کفش و صنایع مادر ، مشتری خوبی برای ایران هست. اکنون حجم مبادلات تجاری ما با ایتالیا یک میلیارد و 200 میلیون دلار است که 800 میلیون دلار شامل صادرات ایران به ایتالیا و 400 میلیون دلار صادرات ایتالیا به ایران است.

وی بااشاره به اینکه تا پیش از این سیاست های مالی کشور بر این مبنا راسخ بود که دولت نفتی گردشگر نمی خواهد اما اکنون که قیمت نفت کاهش یافته باید به صنعت گردشگری توجه ویژه داشته باشیم ،گفت: ایتالیایی ها این صنعت را به خوبی می شناسند و ایران در این زمینه می تواند از این کشور یاری بگیرد .

رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا در خصوص نقش رایزنان بازرگانی در کشورهای خارجی برای توسعه حجم مبادلات، اظهارداشت:وابسته های بازرگانی ما در سفارتخانه ها که در گذشته های نه چندان دور انتخاب می شدند بیشتر کار سیاسی و امنیتی انجام می دادند و عملاً برای اقتصاد گامی بر نداشته بودند.اما تلاشی که در 4 سال اخیر در اتاق مشترک ایران و ایتالیا کردیم این بود که اجازه دهند وابسته های بازرگانی را اتاق بازرگانی انتخاب کند. توفیق دیگر این بود که وابسته های بازرگانی قبل از اعزام به کشورهای خارجی توجیه شوند که البته این رخ داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5519

به "حجم مبادلات ایران وایتالیا افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجم مبادلات ایران وایتالیا افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید