جوانان طعمه اصلی کرونای انگلیسی

به گزارش بانیما، خبرنگاران/قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ویروس کرونای جهش یافته در بین جوانان شیوع بیشتری دارد و اغلب افرادی که فوت می نمایند علائم یا بیماری خاصی ندارند.

جوانان طعمه اصلی کرونای انگلیسی

پیمان نامدار در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان قزوین که شنبه دوم اسفند در شهرستان آبیک برگزار گردید، توضیح داد: ویروس کرونای جهش یافته در بین جوانان شیوع بیشتری دارد و اغلب افرادی که فوت می نمایند علائم یا بیماری خاصی ندارند.

وی اضافه کرد: طی هفته گذشته دهیار روستای حصار ولیعصر را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم درحالی که 31 ساله و بدون بیماری زمینه ای بود، تنها موردی که وجود داشت اضافه وزن بالا و چاقی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: رهگیری دارای اهمیت است اما آنچه باید به آن توجه کنیم این است که به سمتی برویم که بیماران شناسایی شده قرنطینه را رعایت نمایند، دادستان و نیروی انتظامی باید در این حوزه وارد شوند.

وی بیان نمود: موج چهارم کرونا در حال شکل گیری است و شرایط استان ها از زرد به سمت نارنجی حرکت نموده است، در استان زنجان شرایط نسبتاً بهبود پیدا نموده اما هنوز رودبار و رشت نارنجی است با توجه به قرارگیری قزوین در راستا این شهرستان ها تغییر شرایط آن ها برای ما زنگ خطر است.

نامدار یادآور شد: در حال حاضر شرایط کل کشور رو به کاهش است اما افرادی که علائم حاد تنفسی دارند و مشکوک هستند در حال افزایش است، در اوایل بهمن در استان قزوین پیک سینوسی داشتیم که با محدودیت قاطع به خوبی کنترل شد و شیب منحنی با دقت پایین آمد.

وی تأکید کرد: هفته قبل تعداد موارد مثبت بستری در استان قزوین به 4/6 به ازای هر صدهزار نفر رسیده بود که خوشبختانه امروز به 2.9 رسیده است، این هفته تعداد فوتی ها افزایش پیدا نموده چراکه هفته گذشته میزان بستری ها افزایش داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین توضیح داد: امروز یک نفر فوتی و 31 بیمار بستری داشتیم، در حال حاضر 210 بیمار در بیمارستان های سطح استان بستری هستند، تعداد بیماران بدحال کاهش یافته و 19 بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند، همچنین 66 بیمار در بخش ای سی یو بستری هستند و 40 ظرفیت خالی ای سی یو در استان داریم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر تنها شهرستان آوج آبی است و بقیه شهرستان ها زرد هستند، تعداد بیماران مشکوک تنفسی ویزیت شده توسط پزشک به صورت سرپایی طی هفته گذشته رشد پیدا نموده است چراکه تعداد ویزیت افزایش پیدا نموده در واقع می توان گفت مردم بیشتر از قبل به پزشک مراجعه می نمایند، و از طرفی افزایش بیماران سرپایی نگران نماینده است اگرچه تعداد موارد تست مثبت کاهش پیدا نموده است.

بیشترین درصد ابتلا به کرونا در قزوین چه کسانی هستند؟

نامدار یادآور شد: در حال حاضر 5 درصد تست های رپید و 15 درصد تست pcr در استان قزوین مثبت است، از 5 بهمن ماه تا یک اسفند تعداد کل تست مثبت های استان 843 نفر بوده و این امر نشان می دهد در بهمن تست گیری ما افزایش پیدا نموده است.

وی عنوان نمود: در حال حاضر جوانان بیشتر درگیری دارند و بیشترین درصد موارد ابتلا در استان قزوین بین خانم های خانه دار و کارگران دیده می گردد، وجود کارگران مشاغل برای ما مهم است بنابراین باید به درستی آنالیز مدیریت شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان نمود: حضور در مراسم عروسی و عزا در حال افزایش است، ظرفیت تالارهای پذیرایی در فضای بسته حداکثر 30 تا 50 نفر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تمام استان در شرایط زرد واقع شده است بنابراین براساس پروتکل شهرهای زرد باید محدودیت های معین شده را اجرایی کنیم، ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به استان باید ممنوع گردد.

نامدار تأکید کرد: فعالیت ادارات همچنان باید با یک سوم کارکنان انجام گردد، محدودیت شبانه و ممنوعیت تردد شبانه باید به دقت آنالیز گردد و در صورت لزوم دادستان و نیروی انتظامی باید ورود پیدا کند.

وی اظهار کرد: مراسم های آیینی، برگزاری مراسم عروسی و عزا در خانه نیز خطرناک است و دادستان ها باید به این موضوع نیز ورود جدی داشته باشند تا بتوانیم مدیریت لازم را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان نمود: هر رستوران که بعد از ساعت مقرر 8 و نیم شب باز باشد اخطار کتبی دریافت و در صورت نادیده دریافت آن حکم پلمب سه ماهه صادر می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14665

به "جوانان طعمه اصلی کرونای انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانان طعمه اصلی کرونای انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید