جانسون بار دیگر مجلس انگلیس را تعطیل می نماید

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، بلومبرگ در خبری فوری گفت که بوریس جانسون میخواهد هفته آینده بار دیگر مجلس انگلیس را تعطیل کند.

جانسون بار دیگر مجلس انگلیس را تعطیل می نماید

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

این تصمیم نخست وزیر انگلیس به دلیل مخالفت اتحادیه اروپا با طرح وی در مورد برگزیت اتخاذ شده است.

جانسون در ماه گذشته نیز به پشتوانه ملکه انگلیس مجلس این کشور را تعطیل نموده بود اما دادگاه رای به غیر قانونی بودن این اقدام داد.

قرار است امروز چهارشنبه جانسون جزئیات طرح خود را در مورد برگزیت به اطلاع مقامات بروکسل برساند.

در همین رابطه روزنامه تلگراف می گوید بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس تصمیم به انعطاف پذیری گرفته و رضایت داده ایرلند شمالی رابطه ویژه خود با اتحادیه اروپا را تا سال 2025 میلادی حفظ کند.

این طرح که قرار است امروز چهارشنبه از آن رونمایی گردد؛ به ایرلند شمالی مجال می دهد دست کم تا 2025 در بخش عظیمی از بازار واحد اروپایی شریک باشد اما باید همزمان با سایر بخش های انگلیس از اتحادیه گمرکی اروپا خارج گردد.

به ادعای بعضی رسانه های انگلیسی ازجمله گاردین، حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی (DUP) از این تصمیم استقبال می نماید حال آنکه بعضی بر این باورند که این پیشنهاد مبنای حصول توافق با اتحادیه اروپا نیست و درباره آن نگرانی هایی وجود دارد.

این وضعیت در حالی است که نمایندگان مجلس انگلیس طرحی را به تصویب رسانده اند که به موجب آن دولت موظف است در صورت عدم دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا تا روز 19 اکتبر درخواست تمدید مهلت برگزیت را ارائه کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4833

به "جانسون بار دیگر مجلس انگلیس را تعطیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون بار دیگر مجلس انگلیس را تعطیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید