تنها 8 درصد سهم 25 درصدی اقتصادی پیش بینی گردیده برای بخش تعاون محقق گردیده است

به گزارش بانیما، استاندار مرکزی گفت: در قانون اساسی و افق 20 ساله جمهوری اسلامی که در سال 1404 به انتها خودش می رسد قرار بر این است که تعاونی ها 25 درصد از مسئولیت اقتصاد کشور را در دست بگیرند اما امروز این رقم در حدود 8 درصد است.

تنها 8 درصد سهم 25 درصدی اقتصادی پیش بینی گردیده برای بخش تعاون محقق گردیده است

به گزارش خبرنگاران، سید علی آقازاده در مراسم سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان مرکزی گفت: در هر اقتصادی سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی وجود دارد و تعاونی ها می توانند شاخص و عامل اعتدال اقتصادی کشور ما باشند. تعاونی ها همیشه معیار و عقربه اقتصاد ما هستند و در واقع شاخص کار برای رونق اقتصادی در کشور ما همین تعاونی ها هستند .

استاندار مرکزی ادامه داد: بحث تعاونی بحثی است که متاسفانه به رغم اینکه در قانون اساسی گفته گردیده و مرتبا به آن اشاره می گردد و در فرمایشات بزرگان انقلاب هم مرتبا از آن یاد می گردد اما کمتر به آن توجه می گردد در حالی که امروز بیشتر به آن احتیاج داریم .

نماینده عالی دولت در استان مرکزی توضیح داد: اقتصاد دولتی سم است و هر چقدر ما از آن فاصله بگیریم برای اقتصاد کشور بهتر است، اما متاسفانه با اینکه همه این شعار را می دهیم، می بینیم که هر روز دولت بر این بخش مسلط تر می گردد. هر چقدر ما کمتر به بخش خصوصی و بخش های تعاونی بها بدهیم، باعث می گردد که اقتصاد نتواند به اهداف خودش برسد .

وی اضافه نمود: در قانون اساسی و افق 20 ساله جمهوری اسلامی هم که در سال 1404 به انتها خودش می رسد قرار بر این است که تعاونی ها 25 درصد از مسئولیت اقتصاد کشور را در دست بگیرند اما امروز این رقم در حدود 8 درصد است. با این وضع حتما به افق چشم انداز 20 ساله نمی رسیم. یعنی اگر قرار بر این باشد که تا سال 1404 که تقریبا 7 سال تا آن موقع باقی مانده است به هدف برسیم، باید بیش از نیمی از سرمایه گذاری هایی که در کشور در حال اجرا است، در بخش تعاونی ها باشد.

آقازاده اضافه نمود: دولت در این بخش با صداقت وارد گردیده اما دست هایی که امضای طلایی دارند، مانع این کار گردیده اند. دستگاه ها و وزارتخانه هایی که در هفت، هشت سال گذشته ادغام گردیده اند برای مردم مشکل درست نموده اند. وزارتخانه هایی مثل راه و شهرسازی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، صنعت و معدن، وزارت اقتصاد و دارایی، اینها هر چقدر چابک تر و سبک تر شوند، ما می توانیم امیدوار باشیم که فساد اداری که واقعا کشور را رنج می دهد هم کمتر گردد. اما متاسفانه در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد. به هر حال دولت، همه کوشش خود را می نماید اما از آنجاکه لخت و سنگین است و قوانین ما هم از چابکی لازم برخوردار نیست، ما متاسفانه شاهد این وضعیت هستیم .

وی بیان کرد: در استان مرکزی وضع از حدود دو دهه قبل که من در جریان هستم بهتر است، شرایط تعاونی های روستایی و تعاونی هایی که تخصصی کار می نمایند در استان ما شرایط بهتری است که این موضوع هم به مدد فعالان تعاونی های استان محقق گردیده است. امیدوارم که تعاونی های ما در عمل کاری نمایند که خودشان را به دولت تحمیل نمایند و دولتمردان را مجبور نمایند نقش بیشتری به آنها بدهد. اگر این اتفاق بیفتد یاری بزرگی به اقتصاد کشور می گردد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: در استان مرکزی همه دستگاه ها موظف هستند که از تعاونی ها حمایت نمایند و امیدواریم که برگزاری این مراسم و جشنواره ها به فعالیت و نقش تعاونی ها یاری کند .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 450

به "تنها 8 درصد سهم 25 درصدی اقتصادی پیش بینی گردیده برای بخش تعاون محقق گردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها 8 درصد سهم 25 درصدی اقتصادی پیش بینی گردیده برای بخش تعاون محقق گردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید