تظاهرات کنندگان در سئول: ما مستعمره آمریکا نیستیم

به گزارش بانیما، تظاهرات کنندگان مقابل سفارت آمریکا در سئول روز جمعه با سر دادن شعارهایی به واشنگتن یادآوری کرده اند که کشورشان مستعمره آمریکا نیست.

تظاهرات کنندگان در سئول: ما مستعمره آمریکا نیستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، معترضان عصبانی از سیاست های آمریکا در قبال کره جنوبی امروز جمعه مقابل سفارت آمریکا در سئول تجمع کردند.

پایگاه ان بی سی نیوز نوشته معترضان در اعتراض به سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که خواستار پرداخت هزینه های بیشتری از سوی کره جنوبی بابت حمایت های نظامی شده، تصاویر سفیر که روی دیوار سفارتخانه نصب شده بود را از بین بردند.

محل اقامت هری هریس، سفیر آمریکا در کره جنوبی در ماه های گذشته به یکی از مکان های تجمع های اعتراضی تبدیل شده است.

به نوشته ان بی سی، معترضان در بیرون سفارتخانه شعار داده اند: هریس برو بیرون! ما مستعمره آمریکا نیستیم. ما دستگاه خودپرداز نیستیم.

پلیس کره جنوبی حدود دو ماه پیش هم گفت 19 دانشجوی معترض به سیاست های دولت آمریکا که وارد محل اقامت سفیر این کشور در سئول شده بودند را بازداشت کرده است.

سی بی اس نوشته دانشجویان با استفاده از نرده بان از دیوار محل اقامت سفیر بالا رفته اند. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها شعارهای ضد آمریکایی نوشته شده بود و از هری هریس، سفیر آمریکا می خواست این کشور را ترک کند.

یک دانشجو فریاد می زد: کاری که آمریکا انجام داده کشتار، تجاوز و مسموم کردن کشور ما بوده. آنها زندگی مردم ما را تهدید می کنند.

دولت آمریکا هزینه های دفاعی مربوط به 28500 نیروی آمریکایی مستقر در کره جنوبی را به شدت افزایش داده است. در ماه فوریه، کره جنوبی با پرداخت 880 میلیون دلار برای حضور این نیروها در کشور موافقت کرد که معادل 8.2 درصد افزایش نسبت به سال 2018 بود. آمریکا و کره جنوبی قرار است هفته آینده دور جدیدی از مذاکرات را در این خصوص برگزار کنند.

هری هریس سفیر آمریکا در سئول در اعتراضات مهرماه از پلیس کره جنوبی بابت دستگیری دانشجویان معترضی که قصد ورود به محل اقامت او داشتند تشکر کرد و نوشت که گربه هایش سالم هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6610

به "تظاهرات کنندگان در سئول: ما مستعمره آمریکا نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات کنندگان در سئول: ما مستعمره آمریکا نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید