تصمیم رئیس جمهوری برای ذرت های آلوده

به گزارش بانیما، رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به وجود مقادیری ذرت آلوده وارداتی در کشور گفت: به دستور رییس جمهوری، این انبار ها به کشور صادرکننده ارجاع داده و یا امحاء می گردد.

تصمیم رئیس جمهوری برای ذرت های آلوده

از گردش 360 به دور دنیا دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، نیره السادات پیروزبخت روز سه شنبه در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر پژوهشگاه استاندارد در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه آنالیز ها برای چگونگی انهدام این ذرت ها در دستور کار است، اضافه نمود: طبق دستور رییس جمهوری این ذرت ها می بایست منهدم یا مرجوع شوند و قرار نیست و نبوده که این ذرت ها مورد استفاده قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آب سوز کردن خودرو ها و اینکه این موضوع در جهان اتفاق نیفتاده است، اشاره نمود و گفت: این موضوع از سوی سازمان استاندارد تائیدیه ای ندارد و اگر کار پژوهشی و جدیدی در این زمینه صورت گرفته بود باید فرآیند های پژوهشی تائیدیه های لازم را می دریافتد، ولی به این صورت نبوده و در این زمینه مجوز استاندارد و تائیدیه ای اخذ نشده است.

رییس سازمان ملی استاندارد در ادامه به سهمیه بندی بنزین اشاره نمود و گفت: پس از گرانی بنزین 2 موضوع در دستور کار ما نهاده شد، یکی اینکه مطابق روال قبل باز هم کیفیت بنزین را مد نظر داشته باشیم که کیفیت پائین نیاید و دیگر اینکه نازل های سوخت را بیشتر ازقبل کنترل کنیم.

پیروز بخت گفت: من یک بخشنامه به همه استان ها صادر کردم که به سرعت نازل های سوخت را کنترل و گزارش دهند، هر نازلی را متوجه شویم که مشکل دارد یا کم فروشی می نماید، اجازه ادامه کار به آن ها داده نمی گردد.

وی در ادامه به سهم ایران در بازار حلال جهانی اشاره نمود و اضافه نمود: سهم ما در این بخش به صورت واضح زیاد نیست؛ به این دلیل که هر تولیدی که در ایران انجام می گردد، از غذا گرفته تا پوشاک و خدمات مانند هتل داری تابع ضوابط شرع مقدس اسلام بوده و در ذات خود حلال است.

پیروز بخت با بیان اینکه 42 گواهی مشترک در این خصوص با وزارت جهاد کشاورزی داریم، گفت: کشور هایی مانند روسیه و ارمنستان خواهان صدور گواهی برای دریافت سهم از بازار حلال شدند وقتی این گواهی صادر می گردد صادرات ما به این سمت گرایش می یابد.

وی ادامه داد: کالا های زیادی مانند لبنیات صادر می کنیم، اما بدون گواهی حلال، ولی در ذات حلال هستند، بنابراین گواهی ها را بگیرندو سهم ما از این بازار بیشتر می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6570

به "تصمیم رئیس جمهوری برای ذرت های آلوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم رئیس جمهوری برای ذرت های آلوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید