تشکیل شبکه سمن های گردشگری در استان مرکزی

به گزارش بانیما، مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با بیان این که شبکه سمن های گردشگری در این استان تشکیل می گردد گفت: اهداف این شبکه، پشتیبانی حقوقی از اعضای سمن ها، ارتباط و تکامل با دستگاه های حاکمیتی، دولتی، نهادهای قانون گذار و مراکز علمی در راستای اثرگذاری و ظرفیت سازی در تمام ابعاد است.

تشکیل شبکه سمن های گردشگری در استان مرکزی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سید محمد حسینی مدیر کل میراث فرهنگی این استان، سه شنبه 13 شهریور با اعلام این خبر گفت: هدف از تشکیل شبکه سمن های گردشگری رشد و توسعه پایدار و مدنی سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صورت مشارکت های مردمی است. مطمئنا سمن ها از محورها و بازوان پرتوان رشد و توسعه هستند و می توانند یاری رسان دولت و مدیران دولتی باشند و به عنوان یک حامی قدرتمند نقش موثری را در تبیین اهداف کلان کشور ایفا نمایند.

حسینی اضافه نمود: مهم ترین ماموریت این شبکه تحقق توسعه پایدار در این سه حوزه است که از راه توانمند سازی و مشارکت سمن های مرتبط در استان مرکزی انجام خواهد شد. سمن ها (سازمان های مردم نهاد) به دلیل ارتباط و پیوستگی با لایه های مختلف جامعه، می توانند یک جریان اجتماعی فراوری نمایند و به همین سبب قابلیت و توان آنان در توسعه گردشگری تاثیرگذار خواهد بود.

او گفت:اهداف مهم تشکیل شبکه، پشتیبانی حقوقی از اعضا سمن ها، ارتباط و تکامل با دستگاه های حاکمیتی، دولتی، نهادهای قانون گذار و مراکز علمی در راستای اثر گذاری و ظرفیت سازی و ماموریت شبکه، برقراری تسهیل، تقویت و گسترش ارتباطات میان اعضا سمن ها، هماهنگی، اقدام مشترک و ایفای نقش اثر گذار در رخداد های گردشگری و میراث فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در ادامه گفت: از دیگر اهداف تشکیل شبکه که می توان به آن اشاره نمود معرفی و پاسداری از میراث فرهنگی و معنوی استان مرکزی، معرفی و ترویج در گردشگری وگسترش گردشگری استان، توسعه و معرفی میراث معنوی، بالا بردن توان مردمی سازمان در تعامل با وزارت خانه ها و سازمان های دیگر در حفظ از یادگارهای فرهنگی است.

حسینی درپایان توضیح داد: تشکیل این شبکه به پایش فعالیت سمن ها هم یاری می نماید. اگر یک سازمان مردم نهاد در یک حوزه تخصصی فعالیت اثر بخشی داشته باشد می تواند زمینه ساز رشد و توسعه و توانمندسازی مدنی گردد. اداره کل تمام کوشش خود را در حمایت از این سمن ها انجام خواهد داد و امیدواریم این امر موجب تحولی شگرف در توسعه همه جانبه در حوزه های کاری سه گانه گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 433

به "تشکیل شبکه سمن های گردشگری در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل شبکه سمن های گردشگری در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید