تشدید فساد در بورس چین

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان ناظر فساد چین با کمیسیون بورس سهام این کشور همکاری خواهد نمود تا با کلاهبرداری و سوءاستفاده از قدرت مبارزه کند. این اقدام به دنبال آن انجام می گردد که پرداخت رشوه به مقامات برای دریافت تاییدیه های قانونی، رو به افزایش گذاشته است.

تشدید فساد در بورس چین

مطابق با متن مقاله ای که توسط کمیسیون مرکزی نظارت قانونی منتشر شد، چین کوشش های خود برای مبارزه با فساد در بازار سهام را افزایش خواهد داد، که این کار به عنوان بخشی از کمپین کاهش ریسک های مالی انجام می گردد. این کمپین به دنبال مشاهده برخی ناهماهنگی ها در بازار سهام که نشان می داد از قدرت ارزیابی سوءاستفاده شده است، تشکیل شده است.

در این مقاله آمده است که بازرسان اخیرا متوجه شده اند یکی از مقامات مقادیر زیادی رشوه دریافت نموده است تا یاری کند یک شرکت لیست شده در بورس، بتواند تاییدیه کمیسیون بورس و اوراق چین را برای سرمایه گذاری به دست آورد.

در خبر دیگری رویترز گزارش داد که دولت چین به دو موسسه مالی خارجی دیگر چراغ سبز نشان داده است تا شعبه ها و زیرمجموعه هایی در این کشور افتتاح نمایند. قانون گذار بخش بانکی و بیمه ای چین، در روز یکشنبه، با اعلام این خبر، تعداد موسسات خارجی از این دست را به 12 عدد رساند.

با تور چین ما همراه اشید

کمیسیون قوانین بانکی و بیمه ای چین، روز یکشنبه گفت: به گروه آلیانز آلمان اجازه داده می گردد اولین شرکت هولدینگ بیمه خارجی در چین را تأسیس کند و به چیوبانک هنگ کنگ هم اجازه داده شده است که شعبه ای در شن زن تأسیس کند.

این قانون گذار گفت که چین به طور مداوم فضای بخش مالی خود را بازتر خواهد نمود و در همین زمان قابلیت های پیشگیری از ریسک و کنترلی خود را افزایش خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1058

به "تشدید فساد در بورس چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید فساد در بورس چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید