تبعیض بین فوتبال بانوان و آقایان بیداد می نماید

به گزارش بانیما، خبرنگاران/خوزستان یک مربی فوتبال بانوان معتقد است که تبعیض بین فوتبال بانوان و آقایان در خوزستان بیداد می نماید.

تبعیض بین فوتبال بانوان و آقایان بیداد می نماید

خدیجه پوربهبهانی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که فوتبال بانوان خوزستان نسبت به سال های گذشته، پیشرفت آن چنانی نداشته است، اظهارکرد: سال های پیش نیز استقلال خوزستان را در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور داشتیم که باتوجه به مسائلی که گریبانگیر این باشگاه شد، اولین اقدام مسئولان آن حذف تیم بانوان بود زیرا استقلال خوزستان، ساختار و برنامه ریزی مناسبی نداشت.

تغییر مکرر سرمربی در فوتبال ایران رایج شده است

وی اضافه نمود: سال گذشته نیز تیم آویسا خوزستان در فوتبال بانوان تیم داری کرد. این تیم خیلی مقتدرانه از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد و شکل کار از این جهت که خوزستان مجددا صاحب یک نماینده در لیگ برتر بانوان کشور شد، خوب بود ولی باتوجه به این که مانند گذشته، ساختار و برنامه درستی در راس کار وجود نداشت، شاهد نتایج ضعیف آویسا در لیگ برتر بودیم. البته لیگ برتر هنوز به خاتمه نرسیده است اما وقتی یک تیم در طول فصل، سرمربی خود را تغییر می دهد، حاکی از بی نظمی در یک تیم است، هرچند تغییر مکرر سرمربی به ویژه در فوتبال بانوان در ایران رایج شده است.

تبعیض بین فوتبال بانوان و آقایان در خوزستان بیداد می نماید

این مربی در پاسخ به این سوال که چرا باوجود این که خوزستان، مهد فوتبال کشور لقب گرفته ولی در فوتبال بانوان پیشرفت نداشته است؟ گفت: در این زمینه باید مسائل آنالیز و راهکارهای مناسب ارائه شوند. به هر حال تبعیض بین فوتبال بانوان و آقایان در خوزستان بیداد می نماید و باوجود این که خوزستان سه باشگاه لیگ فزونی دارد ولی هیچ کدام راغب به تیم داری در فوتبال بانوان نیستند. وجود مسائل اقتصادی و ترس از تیم داری مدیران در بخش بانوان به خاطر مسایل فرهنگی استان، از جمله دلایل عدم ورود باشگاه ها به تیم داری در بخش فوتبال بانوان است.

اقدامات ساختارمند، لازمه پیشرفت فوتبال بانوان خوزستان

وی اعلام کرد: مسئولان استان اعم از استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان باید به فکر باشند و موضوع تیم داری شایسته در فوتبال بانوان کشور را خیلی بهتر دنبال نمایند. به هر حال نگاه باشگاه های ما به تیم آقایان شان است و عظیمترین ایرادی که در باشگاه های ما وجود دارد، این است که آن ها در واقع باشگاه داری نمی نمایند و تنها تیم داری می نمایند، آن هم فقط در بخش آقایان. خوزستان در فوتبال بانوان نیز از سایر استان ها پیش است ولی باید اقدامات ساختارمندی در این زمینه صورت بگیرد.

فوتبال بانوان، بار اقتصادی کمتری نسبت به آقایان دارد

پوربهبهانی مطرح کرد: هزینه های هنگفتی روی دوش باشگاه ها است و از نظر درآمدزایی نیز با مسائلی روبرو اند و همین موضوع در تیم داری آنها در بخش بانوان تاثیرگذار است اما تیم داری در فوتبال بانوان، بار اقتصادی کمتری نسبت به آقایان دارد. امیدوارم باشگاه های استان، نشستی داشته باشند و با آنالیز و حل مسائل موجود، استارت کارشان در بخش بانوان، به صورت آکادمیک یا به صورت حضور در لیگ برتر زده گردد. در استان خوزستان، استعدادهای خوبی داریم که می توانند امیدهای ایران شوند.

فوتبال بانوان خوزستان، زیرساخت ندارد

وی گفت: خوزستان یک استان فوتبال خیز است و در آن زمین های فوتبال متعددی وجود دارد ولی بیشتر زمین های فوتبال در اختیار آقایان است و بانوان اصلا از این مهم، بهره مند نمی شوند. باتوجه به زمین های فوتبالی که داریم، می توانیم با برنامه ریزی و نگاه خوب مسئولان ورزرش استان، این زمین ها در زمان مناسب در اختیار بانوان هم قرار بگیرند. به هر حال در فوتبال بانوان اصلا زیرساختی وجود ندارد و هرچه هست برای آقایان است. ضمن این که برای فوتبال بانوان باید از پایه کار کنیم و در این زمینه، اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان باید به صورت جدی ورود نمایند. امیدوارم در ادامه شاهد زیرساخت بهتری برای فوتبال بانوان باشیم.

فوتسال بانوان خوزستان در کشور سردمدار است

سرمربی سابق تیم فوتسال پالایش نفت آبادان همچنین در مورد شرایط فوتسال بانوان خوزستان، مطرح کرد: سالیان سال است که تیم های ملی حفاری و پالایش نفت آبادان در لیگ برتر بانوان حضور دارند و تیم های خیلی خوبی هستند. فوتسال بانوان خوزستان در کشور سردمدار است، آن هم به خاطر وجود بازیکنان و سرمربیان خوبی که در تیم ملی داشته ایم. تیم های فوتسال استان، حرفه ای شده اند و هر چه پیش می رویم، احتیاج به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خیلی بهتری دارند. دو تیم لیگ فزونی خوزستان، سیر صعودی داشته اند اما باید برنامه ریزی بهتری برای آن ها گردد و دارای ساختار منظم تری باشند.

تیم های فوتسال خوزستان باید یک تیم پشتیبان داشته باشند

وی اضافه نمود: سال جاری ملی حفاری یکی از امیدهای قهرمانی در لیگ برتر بانوان است ولی مدیران ما نباید پس از خاتمه فصل، تیم های بانوان را رها نمایند و با شروع فصل بعد به دنبال جذب بازیکن باشند. آن ها باید با اتمام فصل، برای فصل آینده برنامه ریزی نمایند تا تیم ها با ساختار بهتر پا به لیگ بگذارند. باوجود پیشرفت چشمگیری که در فوتسال خوزستان داشته ایم ولی عدم وجود یک تیم ب به عنوان تیم پشتیبان برای تیم اصلی، یک معضل عظیم برای دو تیم لیگ فزونی خوزستان بوده است. بها دادن به جوانان کار خوبی است و این اقدام نیز در پالایش نفت آبادان صورت گرفت و چهره های خوبی را به لیگ و تیم ملی معرفی کرد و حتی ملی حفاری هم چنین اقدامی را داشت.

پوربهبهانی با بیان این که باید به نیروهای مدارس توجه بهتری داشت، ادامه داد: حلقه گمشده این قصه نیز آموزش و پرورش است زیرا به رقابت های دانش آموزی جدی نگاه نمی گردد. خیلی خوب است که باشگاه های ما به دانش آموزان نگاه بهتری داشته باشند. آن ها می توانند به خوبی از ورزش دانش آموزی بهره مند شوند و استعدادهای خوبی را شناسایی و پرورش دهند.

نگاه به فوتسال خوزستان خیلی کمرنگ است

وی تاکید نمود: برای بهبود کیفیت کار تیم های فوتسالی مان باتوجه به پیشرفتی که در این بخش داشته ایم، باید پیش از شروع لیگ برتر، جلسات هم اندیشی با حضور سرمربیان و نماینده باشگاه ها و همچنین رییس هیات فوتبال استان برگزار گردد و چالش ها آنالیز و راهکارها ارائه شوند تا تیم های استان حضور بهتری در لیگ برتر داشته باشند. به نظرم نگاه به فوتسال استان خیلی کمرنگ است و کمتر شاهد حضور مسئولان ورزشی در سالن های ورزشی بوده ایم، در حالی که حضور آن ها دلگرمی و تاثیر بسزایی در پیشرفت و انگیزه بازیکنان دارد.

نوع تیم داری خوزستان در فوتبال و فوتسال خوب نیست

این مربی فوتسال گفت: نوع تیم داری خوزستان، چه در فوتبال و چه در فوتسال چندان خوب نبوده است. امکاناتی که در اختیار تیم های آقایان است، قابل مقایسه با بخش بانوان نیست. مدیران خیلی سریع چالش ها را از سر راه تیم های آقایان بر می دارند یا به حداقل می رسانند تا تیم آقایان باشگاه خیلی بهتر نشان داده گردد ولی در بخش بانوان به این صورت نیست و تبعیض قائل می شوند. وقتی حرف از تیم لیگ فزونی می زنیم، پس باید چنین مسایلی هم حل گردد تا پیشرفت در دو بخش آقایان و بانوان دیده گردد. من شاهد بوده ام که امکانات اولیه، خیلی مناسب و به موقع در اختیار بانوان قرار داده نمی گردد و این خیلی جالب نیست و در کیفیت کار تیم ها تاثیرگذار است. در هر صورت همان طور که آقایان برای کسب مدال آوری کوشش می نمایند، بانوان خوزستانی هم برای موفقیت از جان مایه می گذارند و مسئولان باید نگاه حمایتی بهتری داشته باشند. در حال حاضر تیم خوبِ ملی حفاری یک سالن اختصاصی ندارد و این در شان این تیم نیست و باتوجه به سابقه این تیم، باید امکانات خیلی بهتری در اختیار آن باشد.

وی در خاتمه نیر با آرزوی بهبود شرایط کشور و دنیا به دلیل شیوع کروناویروس، از کوشش های بی وقفه کادر پزشکی و پرستاران که در خط مقدم مبارزه با این ویروس هستند، قدردانی کرد.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8658

به "تبعیض بین فوتبال بانوان و آقایان بیداد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبعیض بین فوتبال بانوان و آقایان بیداد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید