بهبود اوضاع اشتغال آمریکا موقت خواهد بود

به گزارش بانیما، بازگشت شدیدتر موج شیوع کرونا به آمریکا ممکن است فرایند بهبود اوضاع اشتغال این کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

بهبود اوضاع اشتغال آمریکا موقت خواهد بود

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات کارشناسی ارشد در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از راشاتودی، در حالی که ماه ژوئن اقتصاد آمریکا 4.8 میلیون شغل ایجاد کرد اما افزایش شدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور می تواند عمر این فرایند بهبود را کوتاه کند.

آمار اشتغال آمریکا به جای اینکه این هفته هم طبق روال آدینه منتشر گردد به خاطر تعطیلی روز استقلال در آمریکا یک روز زودتر منتشر شد و نشان داد که در ماه ژوئن اقتصاد این کشور 4.8 میلیون شغل ایجاد نموده است.

انتظار می رود افزایش تعداد مبتلایان به کرونا فرایند بازگشایی اقتصاد آمریکا را آهسته تر کند. البته کارشناسان انتظار داشتند که در ماه ژوئن 3 میلیون فرصت شغلی در آمریکا ایجاد گردد اما آماری که دیشب اعلام شد بهتر از میزان مورد انتظار بود.

اما نکته اینجاست که در آمار ارائه شده تعلیق اشتغال کارگرانی که به خاطر بازگشت موج کرونا موقتاً بیکار شده و یا خانه نشین شده اند محاسبه نشده است.

رشد تعداد افراد شاغل در بخش هتل داری و همچنین تفریحی از جمله مهم ترین پیشران های بالا رفتن نرخ اشتغال در آمریکا در ماه ژوئن بوده است و 40 درصد کسانی که در این ماه سر کار رفته اند، مربوط به این بخش مالی بوده اند.

بخش خرده فروشی آمریکا هم در ماه ژوئن پیشرفت خوبی داشته و شاهد ایجاد 740 هزار فرصت شغلی بوده است. حوزه سلامت و آموزش آمریکا 567 هزار نفر را جذب نموده و بخش صنعت 356 هزار نفر را شاغل نموده است.

میشل واپن کارشناس بانک بارکلیز می گوید: فرایند افزایش اشتغال در آمریکا از طریق اجرای برنامه حمایت دستمزد در آمریکا رشد بیشتری یافته و باعث شده است که بخش های اقتصاد این کشور در ماه ژوئن بیش از میزان مورد انتظار کارمند جذب نمایند.

جروم پاول رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا این هفته گفت: فرایند بهبود اوضاع این کشور شروع شده است؛ بازگشایی فعالیت های مالی در آمریکا باعث شده تا کرونا با شدت بیشتری مردم این کشور را مبتلا نموده و قربانی کند.

اوضاع کرونا در آمریکا به قدری جدی است که تنها در روز چهارشنبه 50 هزار نفر به تعداد مبتلایان اضافه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10542

به "بهبود اوضاع اشتغال آمریکا موقت خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود اوضاع اشتغال آمریکا موقت خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید