آنالیز شرایط تعطیلی ها تا امهال وام در شهرستان های زلزله نزده

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری کرمانشاه عصر امروز یکشنبه به ریاست استاندار برگزار گردید و مسائل و موضوعات مربوط به امهال وام های زلزله زدگان بیشتر وقت این جلسه را به خود اختصاص داد.

آنالیز شرایط تعطیلی ها تا امهال وام در شهرستان های زلزله نزده

ناهماهنگی های مدیریت بحران استان در اعلام تعطیلی مدارس به ویژه در یک ماه اخیر باعث شد تا این موضوع در اولویت جلسه قرار گیرد و اصولا شرایطی را که موجب تعطیلی می گردد در این جلسه مورد بحث و آنالیز قرار دهند تا در حوادث بعدی بر اساس آن عمل نمایند.

شرایط تعطیلی در روزهای سرد

مسئولان هواشناسی ابتدا به بیان شرایطی پرداختند که تحت آن از طرف هواشناسی این تعطیلی ضرورت می یابد؛ بر اساس گزارش هواشناسی در دمای 4 تا 6 درجه سانتی گراد زیر صفر و با وجود یک تا پنج سانتی متر برف مقاطع دبستان و پیش دبستانی تعطیل می شوند و در همین دما با وجود بارش 5 تا 10 سانتی متری برف مقطع متوسطه اول هم تعطیل خواهد شد.

دمای 7 تا 11 درجه زیر صفر با وجود یک تا پنج سانتی متر برف موجب تعطیلی متوسطه اول، دبستان و پیش دبستانی می گردد و در همین دما با بارش 5 تا 10 سانتی متری برف متوسطه دوم هم به این مقاطع اضافه کرده می گردد.

اما تنها دمای 12 تا 15 درجه ای با یک تا پنج سانتی متر برف تمام مقاطع مدارس را تعطیل می نماید و در همین دما با بارش 5 تا 10 سانتی متری برف دانشگاه ها هم تعطیل می گردد؛ اما در دمای بالای 15 درجه سانتی گراد ادارات با تاخیر و در بالای 16 درجه ادارات هم تعطیل می گردد.

تعطیلی های خاکی!

محیط زیست هم برای موضوع ریزگردها و تعطیلی در شرایطی بروز این پدیده از شاخص آلودگی AQL استفاده می نماید که در پنج سطح اندازه گیری می گردد و در صورتی که شاخص بین 151 تا 200 باشد شرایط ناسالم و پیش دبستانی، دبستان، متوسطه اول و دوم تعطیل خواهند شد.

در صورتی که این شاخص عدد 201 تا 300 را نشان دهد هوا بسیار ناسالم است و پیش دبستانی، دبستان، متوسطه اول و دوم به علاوه دانشگاه تعطیل می شوند، اما در نشانگر بیش از 300 و خطرناک تمام مقاطع و دانشگاه ها و ادارات تعطیل می شوند.

امهال وام در شهرستان های زلزله نزده!

اما بعد از این موضوعات نوبت به امهال وام های زلزله زدگان رسید که بالایی، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از امهال حدود 3000 میلیارد تومان از وام های زلزله زدگان اطلاع داد و گفت: وام های عمدتا بیش از 50 میلیون تومان برای امهال هنوز با مشکل روبرو هستند.

وی از مسائل امهال وامها را چگونگی تشخیص خسارت دیگی بیان کرد و اضافه کرد: برای این موضوع به ستاد بازسازی برای تشخیص اعتماد می کنیم.

اما موضوع جالب در این زمینه امهال وام در شهرستان هایی همچون سنقروکلیایی و هرسین بود؛ یعنی شهرستان های زلزله نزده که حتی در مصوبه دولت هم اسمی از آنها برده نشده و حتی با واکنش استاندار هم روبرو بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1753

به "آنالیز شرایط تعطیلی ها تا امهال وام در شهرستان های زلزله نزده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز شرایط تعطیلی ها تا امهال وام در شهرستان های زلزله نزده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید