بارش باران در شمال، مرکز و غرب کشور، کاهش دمای تهران در روز شنبه

به گزارش بانیما، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوایی کشور طی سه روز آینده را تشریح کرد.

بارش باران در شمال، مرکز و غرب کشور، کاهش دمای تهران در روز شنبه

احد وظیفه در گفت وگو با خبرنگاران، درباره وضعیت آب وهوایی کشور طی سه روز آینده، گفت: براساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز در مناطقی از شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش هایی از زاگرس مرکزی افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد موقتی پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده با گذر امواج ترازهای میانی جو همراه با شمالی شدن جریانات برای نوار شمالی کشور افزایش ابر، بارش های گسترده، وزش باد و کاهش نسبی هوا انتظار می رود. همچنین در روز جمعه پیش بینی می گردد که در سواحل دریای خزر، شمال غرب، البرز غربی و مرکزی و زاگرس مرکزی شاهد بارش ها باشیم.

وظیفه با بیان اینکه روز شنبه گستره بارش ها علاوه بر مناطق فوق به مناطقی از مرکز و غرب کشور نیز گسترش می یابد، ادامه داد: روز یکشنبه گستردگی این شرایط تا دامنه جنوبی زاگرس هم می رسد و بارش ها شدت بیشتری خواهند گرفت. باید توجه کرد که در روزهای شنبه و یکشنبه نیز برای نوار شمالی کشور کاهش دمای 4 تا 6 درجه سلسیوس و بارش باران در ارتفاعات البرز پیش بینی می گردد. همچنین روز شنبه به علت افزایش گرادیان فشاری در شمال شرق و شرق کشور انتظار وزش باد و در مناطق مستعد انتظار خیزش گردوخاک وجود دارد.

وی درباره وضعیت آب وهوایی تهران طی سه روز آینده گفت: وضعیت هوایی پایتخت از روز پنجشنبه تا شنبه قسمتی ابری، همراه با افزایش تدریجی ابر و در بعدازظهر بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می گردد. دمای هوای تهران در روز پنجشنبه (19 مهرماه) حداکثر 28 و حداقل 18 درجه سانتیگراد و در روز (20 مهرماه) حداکثر 29 و حداقل 19 درجه سانتی گراد خواهد بود. همچنین پیش بینی می گردد که در روز شنبه دمای هوای تهران به حداکثر 25 و حداقل 17 درجه سانتی گراد کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 811

به "بارش باران در شمال، مرکز و غرب کشور، کاهش دمای تهران در روز شنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران در شمال، مرکز و غرب کشور، کاهش دمای تهران در روز شنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید