افزایش عجیب سرطان کبد در انگلیس

به گزارش بانیما، براساس آخرین آمار منتشر شده توسط مؤسسه تحقیقات سرطان انگلیس، حدود 5 هزار و 700 مرگ و میر ناشی از سرطان کبد در این کشور در سال 2017 ثبت شده است.

افزایش عجیب سرطان کبد در انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، براساس آخرین آمار منتشر شده در روز آدینه توسط مؤسسه تحقیقات سرطان انگلیس، حدود 5 هزار و 700 مرگ و میر ناشی از سرطان کبد در این کشور در سال 2017 ثبت شده است.

این آمار نشان داد از بین انواع سرطان، سرطان کبد بیشترین میزان مرگ و میر را بین سال های 2007 تا 2017 داشته و بیشترین افزایش مرگ و میر را طی سال های گذشته پشت سر گذاشته است.

سرطان کبد یکی از سختترین سرطان ها برای درمان و بقای ناشی از ابتلا به آن کوتاه است؛ درمان این بیماری عمدتاً سخت است، زیرا در مراحل اولیه تشخیص آن سخت است و اغلب تا زمان پیشرفت علائمی ایجاد نمی کند.

به گفته کارشناسان، علل مختلفی مانند هپاتیت C، هپاتیت مزمن، سیروز، سم قارچی آفلاتوکسین، چاقی، بیماری ذخیره ای آهن، مصرف بیش از حد الکل و تریزومی 18 می توانند زمینه بروز این سرطان را فراهم سازند.

حدود 23 درصد از موارد سرطان کبد می تواند به اضافه وزن یا چاقی مرتبط باشد و 20 درصد از آنها با سیگار کشیدن مرتبط است.

هر ساله حدود 5 هزار و 900 نفر مبتلا به سرطان کبد در انگلیس تشخیص داده می شوند و پیش بینی می گردد این تعداد بین سال های 2014 تا 2035 افزایش یابد و به 38 درصد برسد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5417

به "افزایش عجیب سرطان کبد در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش عجیب سرطان کبد در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید