افزایش حدود 10 هزار هکتاری گلخانه های کشور

به گزارش بانیما، خبرنگاران/فارس مجری طرح توسعه گلخانه های کشور گفت: خوشبختانه ایران از سال 92 گام بلندی در توسعه گلخانه برداشته و سطح زیر کشت در محیط های کنترل شده از هشت هزار و 800 هکتار به حدود 18 هزار هکتار رسیده که رشد بسیار بالایی است.

افزایش حدود 10 هزار هکتاری گلخانه های کشور

جهت دریافت خدمات اجرای معنی روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

حبیب رادفر پنجشنبه 10 بهمن در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه، گلخانه و گیاهان دارویی شیراز، گفت: برای دستیابی به امنیت غذایی چاره ای جز کشت در محیط های کنترل شده نداریم چرا که در ایران محدودیت خاک و آب وجود دارد.

او با اشاره به اینکه ایران در کمربند اقلیمی خشک و نیمه خشک جهان قرار گرفته است، اضافه نمود: میزان بارش در ایران تقریبا یک سوم جهان و میزان تبخیر سه برابر جهان است بنابراین برای نسل آینده چاره ای نداریم جز اینکه فراوری را به محیط های کنترل شده ببریم تا عوامل محیطی موثر برفراوری شامل رطوبت، درجه حرارت و نور را کنترل کنیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: استان فارس در محصولات باغبانی رتبه اول فراوری در ایران دارد و در محصولات گلخانه ای نیز استان برتر است.

به گفته رادفر؛ سطح گلخانه های استان فارس از 57 هکتار در سال 1387 به بیش از 700 هکتار در امسال رسیده یعنی رشد 12 برابری داشته است.

وی اضافه نمود: استان فارس به همت استاندار، مسئولان مالی و ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی، در توسعه کشت در محیط های کنترل شده، بسیار پیروز بوده است.

مجری طرح توسعه گلخانه های کشور اعلام کرد: نمایشگاه ها بهترین راه برای شناخت استعدادهای کشور و استان برای مسئولان است.

رادفر با بیان اینکه علی رغم محدودیتی که دولت در تامین اعتبارات دولتی،به دلیل تحریم های ظالمانه دارد یکی از پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی ایران پروژه گلخانه است، اظهار کرد: ارزان ترین تسهیلات مربوط به فراوری محصولات گلخانه ای است که در سال قبل 4 درصد و 6 درصد بود و امسال نیز 7 درصد و 9 درصد است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه محدودیتی در اعطای تسهیلات گلخانه وجود ندارد، گفت: دولت حدود هفت هزار میلیارد اعتبار برای فراوری محصولات گلخانه ای در قالب تسهیلات ارزان قیمت تخصیص داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6983

به "افزایش حدود 10 هزار هکتاری گلخانه های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حدود 10 هزار هکتاری گلخانه های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید