اسنودن مدارکی دال بر همکاری آمریکا و اروپا در جاسوسی از روسیه، چین و ایران دارد

به گزارش بانیما، خبرنگاران: مقامات آمریکایی به بعضی سرویس های اطلاعاتی کشورهای خارجی اعلام کردند اسنادی که در اختیار کارمند سابق سرویس امنیت ملی آمریکا است، ممکن است برای آنها نیز خطراتی را در پی داشته باشد.

اسنودن مدارکی دال بر همکاری آمریکا و اروپا در جاسوسی از روسیه، چین و ایران دارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست؛ مقامات آمریکایی به سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی بعضی از کشورهای اروپایی درباره اسنادی که در اختیار ادوارد اسنودن کارمند سابق سرویس امنیت ملی آمریکاست هشدار دادند.

این مقامات آمریکایی به کشورهای اروپایی مذکور اعلام کردند: در بین اطلاعات سری که در اختیار اسنودن است مدارکی وجود دارد که ثابت می نماید سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی بعضی از کشورها با سرویس های اطلاعاتی آمریکا در چه زمینه هایی همکاری و فعالیت داشتند.

این مسئولان آمریکایی فاش کردند: در زمانی که ادوارد اسنودن در سرویس امنیتی و اطلاعاتی آمریکا کار می نموده پیروز شده بود به هزاران سند اطلاعاتی محرمانه طبقه بندی شده سرویس اطلاعات و امنیت ملی دست یابد که نشان می دهند، اطلاعات محرمانه ای از ایران ، روسیه و چین به دست آمده است.

واشنگتن پست در بخش دیگری از این خبر به نقل از این مقامات آمریکایی می نویسد: بعضی از این اطلاعات نشان می دهند، آمریکا چگونه با بعضی از کشورها در دنیا به صورت مخفیانه روابط اطلاعاتی و جاسوسی داشته است.

مقامات آمریکایی در این باره اعلام کردند: اطلاع دادن به این کشورها در مورد مدارکی که اسنودن اکنون آنها را به دست آورده کار ساده ای نیست چرا که سرویس اطلاعاتی آمریکا تنها با بخشی از این نظام ها همکاری اطلاعاتی داشته و دولت ها از آن بی اطلاع بوده اند.

مقامات آمریکایی عنوان کردند: به عنوان مثال بخشی از اطلاعاتی که اسنودن به دست آورده در رابطه با روسیه است که به وسیله یکی از کشورهای عضو ناتو درباره روسیه به دست آورده بودیم.

این مقامات آمریکایی در خاتمه عنوان کردند: تنها مساله خوشبینانه ای که ما در این خصوص یافته ایم این است که اسنودن تمام اطلاعات سری خود را در اختیار روزنامه ها قرار نداده است، و وی بارها تاکید نموده قصد ندارد امنیت ملی آمریکا را به خطر اندازد.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4834

به "اسنودن مدارکی دال بر همکاری آمریکا و اروپا در جاسوسی از روسیه، چین و ایران دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسنودن مدارکی دال بر همکاری آمریکا و اروپا در جاسوسی از روسیه، چین و ایران دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید