استفاده چین از تحولات فرهنگی برای توسعه، پکن میزبان اکسپوی جهانی باغ می گردد

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، اکسپوی جهانی باغ که از سال 1997 هر دو سال یک بار و در شهرهای دالیان، نان جینگ، شانگهای، گوانجو، شن جن، شیا من، جی نان و چونگ چین که همگی از جمله شهرهای توسعه یافته چین محسوب می شوند برگزار شده، سال جاری در منطقه فنگ تای شهر پکن برگزار خواهد شد.

استفاده چین از تحولات فرهنگی برای توسعه، پکن میزبان اکسپوی جهانی باغ می گردد

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

بر اساس گزارش رسانه های چینی در حد فاصل سال های 2011 تا 2012 شخصیت های حزب کمونیست چین و همچنین مقامات محلی و استانی شهر پکن بارها از پروژه عظیمی که برای این منظور در نظر گرفته شده بازدید و حمایت نموده اند. باغ شهر، خانه زیبنده به عنوان شعار نهمین دوره اکسپوی جهانی باغ اعلام شده است.

منطقه ای که برای پروژه اکسپوی جهانی باغ در شهر پکن در نظر گرفته شده، زمینی به مساحت 267 هکتار را دربر می گیرد که با در نظر دریافت دریاچه بزرگ مورد نظر طرح، مجموع فضای به کار گرفته شده در پروژه به 513 هکتار می رسد.

شهرداری پکن هم برای تسریع و تسهیل حمل و نقل علاقه مندان به بازدید از اکسپوی جهانی باغ علاوه بر توسعه سریع حمل و نقل عمومی، برنامه خط ویژه مترو اکسپوی باغ را در دست اجرا دارد. از جمله نکات قابل توجه این طرح آنکه سابق بر این منطقه فنگ تای پکن که در جنوب غربی پایتخت چین قرار گرفته است، از مناطق حاشیه ای شهر بوده و اغلب برای طرح های مربوط به بازیافت زباله و مواردی از این دست به کار گرفته می شد که با اجرای طرح اکسپوی جهانی باغ، توسعه و تغییر شکلی بسیار سریع و غیرمنتظره را شاهد است.

همچنین اکسپوی جهانی باغ پکن در مجموع از چهار بخش کلی تشکیل شده که عبارت اند از: باغ موزه چین (متشکل از باغ موزه سنتی و باغ موزه مدرن)، طراحی باغ موزه (طرح های ابتکاری و بدیع برای باغ)، باغ موزه بین المللی و زیست بوم باغ موزه. بخش بین الملل نهمین دوره اکسپوی باغ در پکن میزبان مجموعه هایی تحت عناوین باغ اسلامی، باغ اروپایی، باغ ژاپنی، باغ ایرانی، باغ هند و باغ کشورهای دیگر از قبیل اتریش، هلند، روسیه، عراق، اندونزی، افغانستان، هندوستان، پاکستان، کره شمالی، مصر، اتیوپی، تایلند، بنگلادش و ... خواهد بود.

نهمین اکسپوی جهانی باغ در چین به مدت 6 ماه از تاریخ از می 2013 تا نوامبر 2013 برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4674

به "استفاده چین از تحولات فرهنگی برای توسعه، پکن میزبان اکسپوی جهانی باغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده چین از تحولات فرهنگی برای توسعه، پکن میزبان اکسپوی جهانی باغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید