ارزیابی ایران از گزارش جدید مدیرکل آژانس در خصوص اجرای برجام

به گزارش بانیما، تهران (پانا) - سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین با اعلام خبر انتشار گزارش جدید مدیرکل آژانس در خصوص راستی آزمایی اجرای برجام، گفت این گزارش در کنار تائید کاهش تعهدات برجامی ایران و اقدامات ایران در این راستا، به همکاری میان ایران و آژانس در حوزه های مختلف اشاره و اعلام می دارد آژانس به فعالیت های راستی آزمایی و نظارتی خود درخصوص تعهدات مرتبط ایران ادامه داده است.

ارزیابی ایران از گزارش جدید مدیرکل آژانس در خصوص اجرای برجام

به گزارش ایسنا، کاظم غریب آبادی گفت: ایران علاوه بر تداوم فراوری آب سنگین و ذخیره آن، مقادیری نیز افزون بر 2/2 تن آب سنگین به خارج صادر نموده و همچنین 3/1 تن نیز در راستای فعالیت های تحقیق و توسعه خود مصرف نموده است.

غریب آبادی همچنین اضافه کرد: طبق گزارش آژانس، فعالیت های غنی سازی در نطنز و فردو، از جمله با ماشین های جدید، و غنی سازی تا 4/5 درصد و فراتر از 3/67 درصد مقرر در برجام، همچنان ادامه دارد. علاوه بر این، گزارش به تصمیم اخیر ایران برای انتقال سانتریفیوژهای تحقیق و توسعه به زیر زمین در نطنز اشاره نموده و گفته است که ایران اعلام نموده در این راستا الزامات پادمانی را در نظر خواهد گرفت.

سفیر و نماینده دائم کشورمان اضافه کرد: گزارش آژانس، میزان ذخایر اورانیوم ایران را تا 2 نوامبر، 2442.9 کیلوگرم اعلام نموده است، که برابر با حدود 3600 کیلو گرم اورانیوم با غنای پائین می باشد.

غریب آبادی همچنین درخصوص اشاره گزارش به نتایج بازدید آژانس از یکی از مکان ها در سال 1397 نیز گفت که برغم تفاوت نظرهای فنی ما با آژانس، تعاملات در این زمینه میان دو طرف با هدف حل و فصل نهایی موضوع همچنان ادامه دارد و باید از هرگونه اظهارنظر عجولانه پرهیز کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12912

به "ارزیابی ایران از گزارش جدید مدیرکل آژانس در خصوص اجرای برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی ایران از گزارش جدید مدیرکل آژانس در خصوص اجرای برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید