ادعای جدید دولت کانادا درباره تعلیق روابط تجاری با ایران

به گزارش بانیما، خبرنگاران: وزیر خارجه کانادا از توقف باقی مانده روابط تجاری دولتش با ایران به بهانه برنامه های هسته ای تهران خبرداد.

ادعای جدید دولت کانادا درباره تعلیق روابط تجاری با ایران

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الحیات؛ جان برد وزیرخارجه کانادا از تعیق باقی مانده روابط تجاری کشورش با ایران خبرداد.

وزیر خارجه کانادا دراین باره گفت؛ ایران به دلیل آن چه وی نقض حقوق بشر وادامه فعالیت های هسته ای غیر صلح آمیز خواند، تهران را مستحق این رفتار از سوی اوتاوا دانست.

روزنامه الحیات دراین باره نوشت؛ دولت کانادا طی ده سال گذشته روابطش را با ایران به شدت کاهش داده است واین روابط روز به روز هم محدودتر می شد، وتاکنون به صورت یک جانبه تحریم هایی را برضد تهران اعمال نموده به گونه ای که درسال 2012 میزان مبادلات تجاری کانادا با ایران به 130 میلیون دلار رسیده بود.

وزیر خارجه کانادا دراین باره ادعا نموده است؛ اوتاوا از آن چه وی شکست مذاکرات آژانس بین المللی انرژی اتمی با تهران خواند بسیار نگران است چرا که دولتش معتقد است آژانس نتوانسته است ایران را از پیگیری برنامه های هسته ای غیر صلح آمیز متقاعد سازد.

وی در ادامه به خبرنگاران گفت؛ از این رو دولت کانادا تصمیم گرفته است تمام صادرات و واردات خود را با ایران به صورت کامل متوقف کند.

لازم به ذکر است از سبتامبر گذشته دولت کانادا روابط دیپلماتیک خود را با ایران به دلیل آن چه که اوتاوا آن را تهدید ایرانی برای امنیت جهانی توصیف نموده بود قطع نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3599

به "ادعای جدید دولت کانادا درباره تعلیق روابط تجاری با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای جدید دولت کانادا درباره تعلیق روابط تجاری با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید