اختصاص 16.8میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به نفت و گاز

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، ترکیب طرح های اعلام وصول گردیده و مسدود گردیده و همچنین میزان گشایش ها (دارای پوشش فعال) و میزان پرداخت های قطعی صورت پذیرفته از محل مسدودی ها، از ابتدای تأسیس صندوق تا تاریخ 1397/03/31 برای طرح های پایین دستی و بالادستی نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگاه به توضیح زیر است:

اختصاص 16.8میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به نفت و گاز

طرح های بالادستی نفت و گاز:

بر این اساس؛ سهم طرح های بالادستی نفت و گاز از طرح های اعلام وصول گردیده معادل مبلغ 16.8 میلیارد دلار، مربوط به 11 فقره طرح است که برای تمام آنها معادل 16.8 میلیارد دلار مسدودی صادر گردیده است.

طرح های دارای مسدودی، مجموعاً به میزان معادل 12.1 میلیارد دلار موفق به گشایش اعتبار گردیده اند، که بابت آنها معادل مبلغ 8.1 میلیارد دلار پرداخت گردیده است.

از مبلغ مسدود گردیده در این رشته فعالیت، مبلغ 6.8 میلیارد دلار بابت 4 فقره طرح مربوط به بخش خصوصی و مبلغ 9.9 میلیارد دلار بابت 7 فقره طرح مربوط به شرکت های وابسته به نهادهای عمومی غیر دولتی است.

طرح های پایین دستی نفت و گاز:

سهم طرح های پایین دستی نفت و گاز از طرح های اعلام وصول گردیده معادل مبلغ 316 میلیون دلار، مربوط به سه فقره طرح است که برای تمام آنها مسدودی صادر گردیده است.

همچنین برای این 3 فقره طرح، مجموعاً به میزان معادل مبلغ 37 میلیون دلار گشایش اعتبار اجرا شده است که بابت یک طرح از این سه طرح، معادل مبلغ 22 میلیون دلار به متقاضی پرداخت گردیده است.

تمام طرح های مسدود گردیده در این رشته فعالیت مربوط به بخش خصوصی است.

طرح های پتروشیمی:

سهم طرح های پتروشیمی از طرح های اعلام وصول گردیده بالغ بر مبلغی معادل 3.6 میلیارد دلار برای 13 طرح است که برای 11 فقره از آنها مجموعاً معادل مبلغ 3.2 میلیارد دلار مسدودی صادر گردیده است.

به جز یک فقره از طرح های مسدود گردیده، به مبلغ معادل 289 میلیون دلار که مربوط به شرکت وابسته به نهادهای عمومی غیر دولتی است، بقیه موارد مربوط به بخش خصوصی است (10 فقره طرح به مبلغ معادل 2.9 میلیارد دلار).

از مجموع طرح های مسدود گردیده، 10 طرح موفق به گشایش اعتبار، جمعاً به مبلغ معادل 1.4 میلیارد دلار گردیده اند که بابت 5 فقره از آنها مبلغی معادل 293 میلیون دلار پرداخت انجام گردیده است.

طرح های پالایشگاهی:

همچنین سهم طرح های پالایشگاهی از طرح های اعلام وصول گردیده مبلغی معادل 4.5 میلیارد دلار برای 7 طرح است که برای 5 فقره از آنها مجموعا معادل مبلغ 3.9 میلیارد دلار مسدودی صادر گردیده است.

شایان ذکر است که سه فقره از طرح های مسدود گردیده به مبلغ معادل 2.5 میلیارد دلار مربوط به بخش خصوصی و الباقی به مبلغ معادل 1.4 میلیارد دلار مربوط به شرکت های وابسته به نهادهای عمومی غیر دولتی است.

بابت 5 فقره از طرح های مسدود گردیده در این بخش جمعاً مبلغی معادل 3.8 میلیارد دلار گشایش اعتبار انجام گردیده که بابت آنها مبلغی معادل 2 میلیارد دلار پرداخت انجام گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 759

به "اختصاص 16.8میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به نفت و گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 16.8میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به نفت و گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید