احتمالا اپل آیفون را در چین با حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش عرضه می نماید

به گزارش بانیما، امروز گزارشی منتشر شده که نشان می دهد اپل میخواهد یک آیفون جدید با قیمت کمتر برای بازار چین فراوری کند که دارای سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر خواهد بود و در این گوشی دیگر خبری از تکنولوژی گران قیمت تر Face ID نخواهد بود. این خبر در رسانه های چینی در حال پخش شدن است.

احتمالا اپل آیفون را در چین با حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش عرضه می نماید

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

آنطور که گزارش شده، این آیفون برای بازار چین ساخته می گردد تا فروش کم آیفون در این کشور که به دلیل جنگ تجاری آمریکا و چین به وجود آمده، جبران گردد.

در این گزارش مشخصا گفته شده:

در حال حاضر می توانیم اپل را تنها شرکتی بنامیم که سنسور اثر انگشت را از تمام پرچمدارهای خود از جمله آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR حذف نموده است. هر سه گوشی که گفتیم، دارای بریدگی در نمایشگر خود هستند که درون آن سنسورهای مربوط به Face ID قرار گرفته است و دکمه Home که سنسور اثر انگشت در آن قرار داشت، از این گوشی ها حذف شده است.

این اولین بار نیست که چنین شایعه ای درباره آیفون ها شنیده می گردد. پیشتر و در زمان عرضه آیفون X نیز شنیده می شد که اپل میخواهد چنین تکنولوژی را در زیر نمایشگر این گوشی به کار گیرد اما در نهایت اپل از این کار صرف نظر کرد. در آن موقع گفته شد اپل به محض اینکه دید می تواند از تکنولوژی به خوبی Face ID استفاده کند، تصمیم به حذف سنسور اثر انگشت گرفت.

حالا اما شرکت های چینی مخصوصا، راه متفاوتی رفته اند و امروز گوشی های بسیار زیادی می توان یافت که سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر دارند و حتی فرقی ندارد با یک گوشی میان رده روبرو هستیم یا پرچمدار.

یک دلیل فراگیر شدن این سنسورها، پایین آمدن قیمت تمام شده سنسورها برای فراوری نمایندگان است. همچنین کم شدن قیمت نهایی پنل های OLED و تفاوت کم آن با پنل های LCD، دیگر دلیل فراگیر شدن این سنسورها در گوشی های امروزی است. اما در نهایت استراتژی اپل برای استفاده نکردن از این سنسورها، منجر به این شده که اپل بسیاری از کاربران چینی خود را از دست بدهد. طبق آمار، چینی ها ترجیح می دهند گوشی در حدود قیمتی پنج هزار یوآن یا 731 دلار خریداری نمایند در صورتی که تمام پرچمداران کنونی اپل، گران تر از این قیمت هستند.

جدا از اینکه چقدر بازار به سمت تکنولوژی سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر رفته است، بسیاری همچنان بر این عقیده اند که اپل دیگر کارش با Touch ID در گوشی ها تمام شده است. اپل پیش از این ها، تکنولوژی های مختلف سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر را امتحان نموده که از جمله آن ها می توانیم به سنسورهای اثر انگشت در نمایشگرهای MicroLED اشاره کنیم. در عوض، Touch ID راه خود را به کامپیوترهای اپل پیدا نموده و بیش از هر محصول دیگری، Touch ID را در کامپویترهای این شرکت خواهیم دید.

ولی خبر دیگری نیز شنیده شده که می گوید آیفون های سال 2020 احتمالا به سنسور اثرانگشت صوتی در زیر نمایشگر مجهز می شوند که به اپل اجازه می دهد تمام سطح نمایشگر آیفون را به یک سنسور اثر انگشت بزرگ تبدیل کند.

در نهایت هرچه باشد، هنوز نمی توانیم با قطعیت خبر عرضه یک آیفون ارزان با سنسور انگشت در چین را فعلا تایید کنیم. حتی هنوز با قطعیت هم نمی توانیم بگوییم که آیفون 2020 به سنسور اثر انگشت مجهز خواهد شد و فعلا باید صبر کنیم ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. شما درباره ایده آیفون ارزان قیمت تر با سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر چه فکر می کنید؟

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3461

به "احتمالا اپل آیفون را در چین با حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش عرضه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمالا اپل آیفون را در چین با حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش عرضه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید